اشتاین‌مایر: خروج سلاح‌های سنگین از مناطق شرقی اوکراین تا اول دسامبر اجرایی شود

اشتاین‌مایر: خروج سلاح‌های سنگین از مناطق شرقی اوکراین تا اول دسامبر اجرایی شود

وزیر خارجه آلمان بر لزوم خروج تسلیحات سنگین از شرق اوکراین تا اول دسامبر و آغاز مین‌روبی از منطقه پیش از زمستان تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: اشتاین‌مایر: خروج سلاح‌های سنگین از مناطق شرقی اوکراین تا اول دسامبر اجرایی شود

«فرانک‌والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان پس از دیدار روز گذشته در زمینه حل بحران اوکراین، مذاکرات صورت گرفته را بسیار متمرکز، توام با وظیفه‌شناسی و همراه با همکاری توصیف کرد.

اشتاین‌مایر گفت: « هیچکس مانعی در زمینه دسترسی به راهکاری سیاسی برای حل بحران اوکراین ایجاد نکرد. همه شرکت‌کنندگان تمایل داشتند که این مسئله را حل کنند. در جریان این دیدار درباره برنامه زمانی برای خروج سلاح‌های سنگین از مناطق درگیری توافق شد و باید این اقدام تا آخر نوامبر و اول دسامبر اجرایی شود. علاوه بر این فرایند مین‌روبی هم باید پیش از زمستان آغاز شود.»

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هم این مذاکرات را سودمند و سازنده دانست و گفت: «توافق مینسک باید با قدرت تا اجرای کامل پیگیری شود.»

وی به انتخاباتی که قرار است در نواحی شرقی اوکراین برگزار شود و تا اوایل سال ۲۰۱۶ به تعویق افتاده است، اشاره کرد و گفت که این اقدام باید نخست از طرف همه احزاب قابل قبول باشد.

اشتاین‌مایر هم تاکید کرد که برای برگزاری انتخابات باید امنیت در مناطق شرقی اوکراین یعنی لوهانسک و دونتسک بر قرار باشد تا مردم بتوانند در انتخابات شرکت کنند. وی گفت: «اقداماتی در این راستا صورت گرفته است اما کافی نیستند.»

وزرای خارجه آلمان، فرانسه، روسیه و اوکراین در نشست روز گذشته همچنین درباره شرایط انسانی در دونباس و بازسازی زیرساخت‌های منطقه هم رایزنی کردند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین