رئیس‌جمهور آرژانتین: اپوزیسیون رقابت انتخاباتی کثیفی علیه حزب حاکم آغاز کرده است

رئیس‌جمهور آرژانتین: اپوزیسیون رقابت انتخاباتی کثیفی علیه حزب حاکم آغاز کرده است

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» به نقل از رئیس‌جمهور آرژانتین گزارش داد که اپوزیسیون این کشور رقابت انتخاباتی کثیف دیگری را علیه حزب حاکم آغاز کرده که هدفش بی‌اعتبار کردن موفقیت‌های به دست آمده در سال‌های اخیر در آرژانتین است.

خبرگزاری فارس: اپوزیسیون رقابت انتخاباتی کثیفی علیه حزب حاکم آغاز کرده است

«کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور آرژانتین روز گذشته طی یک سخنرانی عمومی در شهر «پالرمو» در استان «بوینوس آیرس» اعلام کرد که راست‌گرایان این کشور مبارزه انتخاباتی کثیف دیگری را علیه حزب حاکم آغاز کرده‌اند که هدف آن بی‌اعتبار کردن موفقیت‌های به دست آمده در سال‌های اخیر در آرژانتین است.

وی در ادامه افزود که اپوزیسیون آرژانتین در ابتدا بحث تقلب انتخاباتی را مطرح کرد اما زمانی که این بحث با بی‌توجهی مردم این کشور روبرو شد، مبارزه انتخاباتی کثیف دیگری را آغاز کرد و این مسئله‌ای است که ما همواره از آن رنج می‌بریم.

«فرناندز» همچنین تصریح کرد: مبارزه انتخاباتی کثیف هم در گذشته و هم در زمان حال وی را آزار داده و مواضع وی و شرایط ویژه او به عنوان یک زن را همواره هدف شایعه‌پراکنی‌های دروغ قرار داده است.

رئیس‌جمهور آرژانتین با اشاره به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیز خاطرنشان کرد: اکنون آرژانتین در شرایط حساسی قرار دارد و لازم است که برای تصمیم‌گیری درباره آینده کشور پیشنهادات کاندیداها با دقت مورد بررسی قرار بگیرند؛ به همین دلیل از اپوزیسیون آرژانتین می‌خواهم که پیش از پاسخ دادن، ابتدا خوب گوش کنند.

وی در ادامه ضمن انتقاد شدید از کسانی که بر روی شکست خوردن حزب حاکم شرط‌بندی کرده‌اند، عنوان کرد: برخی هنوز با مفهوم کشورداری آشنا نیستند.

«فرناندز» افزود: در مقابل مبارزه انتخاباتی کثیف اپوزیسیون آرژانتین، حزب حاکم «جبهه برای پیروزی» رقابت‌های انتخاباتی خود را پاک‌تر و شفاف‌تر از پیش ادامه خواهد داد تا مردم آرژانتین بتوانند در شرایطی مساعد کاندیدای مطلوب خود را انتخاب کنند.

رئیس‌جمهور آرژانتین در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد که در حال حاضر این کشور در پیشرفته‌ترین دوران خود در زمینه علم و تکنولوژی قرار دارد.

وی در پایان از مردم آرژانتین خواست که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به گونه‌ای رأی دهند که بعد از آن مجبور نباشند دست به تظاهرات بزنند.

مردم آرژانتین در ۲۵ اکتبر (۳ آبان) برای تعیین جانشین «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور فعلی این کشور به پای صندوق‌های رأی رفتند؛ براساس نتایج به دست آمده از این انتخابات که لقب حفاظت‌شده‌ترین انتخابات تاریخ آرژانتین را نیز یدک می‌کشد، هیچ یک از کاندیداها موفق به کسب حداقل آراء مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین نشد و این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در دور اول این انتخابات «دنیل سیولی» کاندیدای حزب حاکم با کسب ۳۷ درصد آراء در رده اول و «مائوریسیو ماکری» کاندیدای اپوزیسیون نیز با کسب ۳۵ درصد آراء در رده دوم ایستاد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین