بشاراسد در دیدار با هیئت پارلمانی فرانسه: فرانسه چیزی را تجربه کرد که ما از پنج سال پیش با آن زندگی می‌کنیم

بشاراسد در دیدار با هیئت پارلمانی فرانسه: فرانسه چیزی را تجربه کرد که ما از پنج سال پیش با آن زندگی می‌کنیم

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد، فرانسه چیزی را تجربه کرد که ما از پنج سال پیش با آن زندگی می کنیم.

خبرگزاری فارس: فرانسه چیزی را تجربه کرد که ما از پنج سال پیش با آن زندگی می‌کنیم

بشاراسد رئیس جمهور سوریه در واکنش به رخدادهای شب گذشته پاریس تأکید کرد،  فرانسه چیزی را تجربه کرد که ما از پنج سال پیش با آن زندگی می کنیم.

به گزارش «رادیو اروپا»، رئیس جمهور سوریه این اظهارات را در دیدار با یک هیئت پارلمانی فرانسه مطرح کرد.

وی امروز در جریان دیدار با چهار نفر از نمایندگان پارلمان فرانسه این فاجعه را به آنان تسلیت گفت.

رئیس جمهور سوریه همچنین در این دیدار وضعیت این کشور را با فرانسه مقایسه و تأکید کرد پاریس مستقیما تروریسمی را مشاهده کرد که سوریه ۵ سال با آن سر و کار دارد.

رئیس جمهور سوریه در این دیدار تأکید کرد: «نمی‌توان اقدامات تروریستی که پاریس پایتخت فرانسه را هدف قرار داد از رخدادهای اخیر بیروت و آنچه از ۵ سال پیش [تا کنون] در سوریه رخ داده است جدا دانست».

وی همچنین تصریح کرد: «سیاست‌های نادرست کشورهای غربی به ویژه فرانسه در قبال رخدادهای منطقه و نادیده گرفتن حمایت برخی از همپیمانان آنها از تروریست‌ها در گسترش تروریسم سهیم بوده است».

در مقابل، هیئت فرانسوی به ریاست «تیری ماریانی» نیز اعلام کرد، حملات تروریستی که روز گذشته فرانسه را هدف قرار داد ثابت کرد که هیچ کشوری نمی‌تواند به دور از تروریسم باشد.

اعضای این هیئت همچنین بر اهمیت یکسان‌سازی تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم و توقف رشد این پدیده خطرناک بر ملت‌های منطقه و جهان تأکید کردند.

رسانه‌های فرانسه، بامداد شنبه از وقوع دو انفجار در نزدیکی «ورزشگاه استاد دو فرانس» خبر داده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از کشته شدن ده‌ها نفر در حملاتی است که به طور همزمان در چندین نقطه از پاریس به وقوع پیوسته‌ است.

اولین اتفاق، هنگامی رخ داد که یک مرد مسلح به کلاشنیکف، چندین نفر را در رستورانی پرازدحام به قتل رساند و هفت نفر را زخمی کرد.

پس از آن گزارش شد دست‌کم دو انفجار در نزدیکی ورزشگاه «استادو فرانس»، جایی که مسابقه فوتبال بین آلمان و فرانسه در حال برگزاری بود، به وقوع پیوسته است. این اتفاق در حالی رخ داد که ساعاتی پیشتر گزارش شده بود که به دنبال تهدید تروریستی تیم فوتبال آلمان، هتل محل اقامت بازیکنان تیم ملی این کشور تخلیه شده بود.

سومین گزارش‌ از بحران پاریس مربوط به تیراندازی دو مرد مسلح به شرکت‌کنندگان در یک کنسرت موسیقی منتشر شد. گزارش‌ها حاکی است این دو مرد مسلح دست‌کم ۲۰ گلوله به سمت جمعیت شلیک کردند و نزدیک به ۱۰۰ نفر از حاضران را گروگان گرفتند.  این گروگان‌گیری در نزدیکی مرکز هنری «باتاکلان» انجام شده است.

پلیس فرانسه، ساعت‌ها بعد، اعلام کرد که حملات تروریستی دست‌کم در هفت نقطه پاریس به وقوع پیوسته است.

در جریان این حملات تروریستی تا کنون بیش از ۱۵۰ تن کشته و ۱۰۰ نفر گروگان گرفته شده‌اند. در پی این حوادث،‌ هزار و ۵۰۰ نفر از نظامیان فرانسه به پایتخت اعزام شدند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین