رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد؛ لزوم انعقاد قرارداد یک ساله برای تسهیل مراودات تجاری مابین عراق و ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد؛ لزوم انعقاد قرارداد یک ساله برای تسهیل مراودات تجاری مابین عراق و ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: انتظار می‌رود برنامه‌ای یک ساله و نه روزانه برای تسهیل مراودات تجاری مابین عراق و ایران منعقد شود.

خبرگزاری فارس: لزوم انعقاد قرارداد یک ساله برای تسهیل مراودات تجاری مابین عراق و ایران

ظهر امروز نوزدهمین همایش بزرگداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادر کنندگان برتر استان خوزستان با حضور مدیر سازمان صنعت و معدن، رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی، رئیس اتاق بازرگانی نماینده مقام معظم رهبری در استان و جمعی از مدیران حوزه صنعت و صادرات در محل سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه صادرات یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است اظهار کرد: توسعه و تقویت بخش صادرات سبب گسترش تجارت، افزایش تنوع کالا و بهبود کیفیت تولید خواهد شد.

سید نورالله حسن‌زاده با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی پروژه‌ای است که در کل کشور جاری شد اما آنطور که انتظار می‌رود فعلیت پیدا نکرد.

وی تصریح کرد: به منظور توسعه بخش صادرات باید الزامات آن نیز مهیا و در نظر گرفته شود.

حسن‌زاده، کاهش هزینه‌های صادراتی، تسهیلات در امر صادرات، حمایت صادرکنندگان ترویج فرهنگ صادرات، همچنین به‌ وجود آوردن مشوق‌های صادراتی را از الزامات صادرات عنوان کرد و افزود: باید شرایطی را مهیا کرد که فضای کسب و کار و صادرات دگرگون شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان کرد: در صورتی که چرخه تولید و صادرات به درستی و بدون مشکل بچرخد به جرأت می‌توان گفت نیمی از درآمد سرانه کشور مربوط به بخش صادرات خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر بپذیرم اقتصاد مقاومتی به‌ عنوان اصل اساسی در کشور در مراودات اقتصادی در کشور است باید تمام الزامات آن را رعایت کنیم.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: اکنون وضعیت اقتصادی کشور شرایطی را می‌گذراند که هم ذی‌ربط‌ها و هم ذی‌نفع‌های اقتصادی مشکلات زیادی در این بخش دارند.

وی ادامه داد: اما اگر اولویت‌های کشور به سمت تولید و صنعت برود می‌توان میزان مشکلات اقتصادی را کاهش داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اضافه کرد: در بخش صنعت هر روز شاهد تدوین قوانین و مقررات جدید هستیم که این قوانین در بیشتر موارد دست و پاگیر هستند.

*صادرات ۱۰ میلیون و ۴۴۵ هزار تن از خوزستان

حسن‌زاده تصریح کرد: صادرات استان در هفت ماهه نخست سال جاری ۱۰ میلیون و ۴۴۵ هزار تن بوده که این میزان به لحاظ ارزشی معادل هفت درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به مشکلات تجار در مرزها و عواملی که سبب توقف در صادرات کالا می‌شود گفت: بارها پیش آمده که کالا تا مرز رساندیم اما به دلایلی عراقی‌ها مانع ورود کالا به کشور عراق می‌شوند و ما برای حل مشکل مجبوریم مشکلات را به معاون رئیس جمهور منتقل کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه با این وضعیت نمی‌توان صادرات را انجام داد، بیان کرد: انتظار می‌رود برنامه‌ای یک ساله و نه روزانه برای تسهیل مراودات تجاری مابین عراق و ایران منعقد شود.

حسن‌زاده اضافه کرد: با وجود بحران آب ۷۰۰ تن محصولات کشاورزی و از جمله هندوانه تا مرز عراق رساندیم اما به دلیل همین مشکلات و نداشتن تعهد، عراقی‌ها سعی داشتند محصولات را با کمترین قیمت از ما خریداری کنند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین