رئیس اتاق بازرگانی اهواز خبر داد: تشکیل میز تخصصی عمان و عراق در اهواز/ بازار هدف عمان است

رئیس اتاق بازرگانی اهواز خبر داد: تشکیل میز تخصصی عمان و عراق در اهواز/ بازار هدف عمان است

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به تشکیل میز تخصصی عمان و عراق در اهواز گفت: به منظور صادرات بیشتر هدف ما تنها کشور عراق نیست و به همین منظور بازار هدف ما پس از عراق، عمان است.

خبرگزاری فارس: تشکیل میز تخصصی عمان و عراق در اهواز/ بازار هدف عمان است

شهلا عموری ظهر امروز در نوزدهمین همایش بزرگداشت روز ملی صادرات و تجلیل  از صادرکنندگان برتر استان، صادرات و تقویت بخش صنعت، تقویت عزم ملی جهت صادرات، گسترش فرهنگ عمومی صادرات، ارتقای شأن و منزلت اجتماعی صادرکنندگان همچنین تسهیل روند تجارت خارجی را از اهداف مهم بخش صادرات خواند و اظهار کرد: باید برای توسعه صادرات ظرفیت سازی اصولی و دقیق انجام داد.

وی با اشاره به نامگذاری ۲۹ مهر به روز صنعت و معدن در تقویم رسمی کشور افزود: اختصاص یک روز به صادرکنندگان، میزان فعالیت و تلاش بخش خصوصی را در طول سال نمی‌تواند نشان دهد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد: چرا که صادرکنندگان در شرایط سخت جوی و در شرایطی که مرز های ما مشکلات عدیده‌ای دارند با بیشترین ریسک کالاهای خود را صادر کردند.

وی تصریح کرد: صادرکنندگان تمام ریسک‌های سرمایه‌گذاری و صادرات و تولید را به جان می‌خرند.

*تمام فعالان اقتصادی ما نمونه هستند

عموری با نامگذاری صادرکنندگان به‌عنوان سربازان اقتصادی استان گفت: در تجلیل از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی تمام فعالان از نظر ما نمونه هستند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز در ادامه، از تحولات چشمگیری در اتاق بازرگانی  طی شش ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: گزارش عملکردی را آماده و تا پنجم آذرماه امسال در اختیار بخش صنعت خواهیم گذاشت.

وی با اشاره به تفاهمنامه اتاق بازرگانی اهواز و استان میسان عراق نیز خاطرنشان کرد: در این تفاهمنامه مسائل و مشکلات مربوط به طرفین همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی مشترک به منظور شناخت واحدهای تولیدی خوزستان و استان میسان توافق شد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه یک تفاهمنامه به منظور رفع موازنه کاری‌ها در بخش بازرگانی و تجارت منعقد شد، بیان کرد: یک گروه بازرگانی اینترنتی به صورت آزمایشی با هدف شناسایی بازارهای هدف در ۱۰ کشور تشکیل دادیم.

عموری با بیان اینکه بانک اطلاعاتی تشکیل شده در اتاق بازرگانی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیس ترجمه شده است افزود: هدف این بانک اطلاعاتی جمع آوری اطلاعات تمام اعضا در استان و کل کشور است.

وی یادآور شد: در اتاق بازرگانی اهواز ۱۱ کمیسیون تخصصی تشکیل شده که هر کدام از اعضا، ریاست یکی از کمیسیون‌ها را به عهده دارند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به تشکیل میز تخصصی عمان و عراق در اهواز گفت: به منظور صادرات بیشتر هدف ما تنها کشور عراق نیست و به همین منظور بازار هدف ما پس از عراق، عمان است.

این مسئول اضافه کرد: عضویت و حضور ما در اتاق‌های بازرگانی مشترک می‌تواند ما را در حل مشکلات تجاری و پیدا کردن آسان بازارهای هدف کمک کند.

وی با اشاره به نمایندگی اتاق اکو در استان خوزستان تصریح کرد: توانستیم اتاق اکو را با ۲۶ عضو و اخذ موافقت نامه اصولی در استان مستقر کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز در پایان تاکید کرد: امید است اهداف اقتصاد مقاومتی به دور از شعارزدگی دنبال شود و بتوانیم مشکلات صادرات استان را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین