شرایط برای صادرات مایعات گازی فاز ۱۲پارس جنوبی فراهم است

شرایط برای صادرات مایعات گازی فاز 12پارس جنوبی فراهم است

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: با تحویل گرفتن گوی شناور فاز ۱۲ از شرکت پیمانکار، شرایط برای صادرات مایعات گازی تولید این فاز فراهم شده است.
روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران روز دوشنبه به نقل از سید پیروز موسوی افزود: ظرفیت صادرات میعانات گازی پایانه عسلویه با راه اندازی فاز ۱۲وعملیاتی شدن گوی شناور این فاز به روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه افزایش می یابد.
وی ادامه داد: گوی شناور فاز ۱۲ پارس جنوبی، سومین گوی شناوری صادراتی پایانه نفتی عسلویه به شمار می رود که از شرکت پیمانکار تحویل گرفته شده و اکنون مراحل راه اندازی آن در دست اجراست.
موسوی بیان کرد: اکنون توان صادراتی میعانات گازی در منطقه ˈپارس یکˈ میدان مشترک پارس جنوبی روزانه بیش از یک میلیون بشکه است که با راه اندازی فاز ۱۲ میدان مشترک پارس جنوبی و عملیاتی شدن گوی شناور این فاز، پایانه نفتی در منطقه ˈپارس دوˈ نیز فعال شده است و روزانه تا ۶۰۰ هزار بشکه میعانات گازی از این پایانه صادر می شود.
وی با اشاره به این که اکنون ۹۳ درصد نفت ایران از جزیره خارک صادر می شود، گفت: ظرفیت اسمی ذخیره سازی در این پایانه ۲۴ میلیون بشکه نفت است و با راه اندازی چهار مخزن یک میلیون بشکه ای دردست ساخت، این ظرفیت به ۲۸ میلیون بشکه افزایش می یابد.ک

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین