مرور ۱۱۰ شخصیت فراموش‌ نشدنی سینما در دنیای تصویر ۲۵۷

مرور 110 شخصیت فراموش‌ نشدنی سینما در دنیای تصویر 257

دویست و پنجاه و هفتمین شماره مجله دنیای تصویر با مرور ۱۱۰ شخصیت فراموش‌ نشدنی سینما منتشر شد.

خبرگزاری فارس: مرور 110 شخصیت فراموش‌ نشدنی سینما در دنیای تصویر 257

دویست و پنجاه و هفتمین شماره دنیای تصویر منتشر شد. این شماره، ویژه نامه‌ای با موضوع “۱۱۰ شخصیت فراموش نشدنی سینما و تلویزیون” است که با تصاویر دیدنی و کمتردیده شده این شخصیت های مشهور به چاپ رسیده است.

در یادداشت سردبیر با عنوان “آنها در خاطرمان ماندند” می خوانیم:از میان هزاران کاراکتری که از طریق سینما به ما معرفی شده هم، از نمونه های تک بُعدی و تیپ های تکراری و بارها مصرف شده که بگذریم، شخصیت هایی که مُهر خود را بر ذهن و خاطره ما کوبیده اند حتی به تعداد فیلم های ماندنی نبوده و نیست، چرا که بسیاری از فیلم ها از طریق داستان های نو یا رویکردهای هنری خاص یا جلوه های فنی و تکنیکی و مکتبی ماندگار شده اند نه به واسطه اشخاص و کاراکترهای پیچیده شان.

این ویژه نامه مروری است خاطره انگیز بر یکصد و ده شخصیت پیچیده، جذاب، صاحب تفکر، دوست داشتنی و گاه تنفربرانگیز اما  صاحب عقیده، که در عمر ۱۲۰ ساله سینما و دوران ۶۰ ساله تلویزیون در نظر مخاطبان سینما جای گرفته و فراموش نشده اند. فهرست حاضر از میان حدود چهارصد کاراکتر فهرست شده به گزین شده اند.

ملاک برگزیدگی تنها محبوبیت نزد مخاطبان نبوده، اینکه شخصیت خلق شده در یک اثر تا چه حد خاص و یگانه و از نظر خصایص غیرقابل پیش بینی و دارای آرمان و دیدگاه چشمگیر است،  ملاک انتخاب ما بوده. البته که چنانچه صفحات مجله اجازه می داد، جای تعدادی شخصیت در این شماره خالی نمی ماند.

چشمان نازنین تان را به خواندن دعوت می کنم و ذهن تیزبین تان را به تفکر».

همکاران تحریریه:  کاوه اسماعیلی، بیژن اشتری، مانی باغبانی، امیر پوریا، حسین جوانی، آرش خیروی، خسرو دهقان، جواد رهبر، سیدجلال سیادت، مهدی شمس، امیرعباس صباغ، جواد طوسی، امیر عربی، پویان عسگری، محسن غفرانی، مازیار فکری ارشاد، سیدآریا قریشی، حمید کریلی، آریان گلصورت، علیرضا مجمع، علی ملاصالحی، احسان میرحسینی، ندا میری، صوفیا نصرالهی، رسول نظرزاده، امیررضا نوری پرتو، آرش واحدی، کسری ولایی

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین