مقیمی در اهواز خبر داد؛ ضرورت تشکیل ستاد انتخابات در تمام استان‌ها/ فرمانداران هر دو هفته یک‌بار جلسه پیگیرانه برگزار کنند

مقیمی در اهواز خبر داد؛ ضرورت تشکیل ستاد انتخابات در تمام استان‌ها/ فرمانداران هر دو هفته یک‌بار جلسه پیگیرانه برگزار کنند

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تشکیل ستاد انتخابات برای استفاده امکانات بهتر و همه امکانات ستاد انتخابات در مرکز و هم در استان‌ها امری ضروری‌ست.

خبرگزاری فارس: ضرورت تشکیل ستاد انتخابات در تمام استان‌ها/ فرمانداران هر دو هفته یک‌بار جلسه پیگیرانه برگزار کنند

صبح امروز همایش آموزشی و توجیهی منطقه‌ای اعضای ستاد انتخابات با حضور محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور، اعضای ستاد انتخابات کشور، فرمانداران و بخشداران استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در محل سالن امام رضا نفت اهواز برگزار شد.

مقیمی در این همایش اظهار کرد: تشکیل ستاد انتخابات برای استفاده امکانات بهتر و همه امکانات ستاد انتخابات در مرکز و هم در استان‌ها امری ضروری‌ست.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: این ستاد، هر دو هفته یکبار باید برای رفع کمبودها و کاستی‌ها جلسه‌ای برگزار کند و موارد از سوی فرمانداران در استان‌ها باید رفع و رجوع شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: اگر مسائل از طریق ستاد استانی قابل حل نبود به ستاد انتخابات کشور منعکس و در مواردی که نیاز است از بحث کارشناسی بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: لازم و ضروری‌ست که پیگیری جدی برای مصوبات استانی ستاد انتخابات صورت پذیرد و در این زمینه همه مسئولان مکلف به اجرای آن هستند.

مقیمی به اهمیت بحث امنیت انتخابات اشاره کرد و گفت: مسئولیت امنیت انتخابات بر عهده وزیر کشور (وزارت کشور)، شورای امنیت ملی و در استان‌ها شورای تامین به ریاست استانداران است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه این مسائل در شوراها تصمیم گیری ‌شود گفت: توصیه به دوستان این است مسائل امنیتی و مسائل سیاسی به صورت مسائل اجتماعی حل شود.

این مسئول بیان کرد: ابتدا کار باید با گفت‌وگو و تعامل رفع و در مرحله بعدی اگر نیاز بود در جلسه شورای تامین برای حل این مسئله جلسه شورای تامین تشکل شود.

معاون سیاسی وزارت کشور خاطر نشان کرد: در صورت بروز مشکل در بحث انتخابات باید با مشاوره گرفتن از افراد حقوقی نسبت به رفع آن اقدام کرد، علاوه بر آن طبق ماده ۱۱ قانون انتخابات، فرمانداران و بخشداران مکلفند از حقوقدانان در این زمینه کمک بگیرند.

این مسئول افزود: در مجموع حدود ۹۰۰ هزار نفر درگیر مسئله دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستند و کل کشور درگیر این پروژه عظیم است.

مقیمی گفت: برای اجرای دقیق انتخابات نیاز به آموزش داریم و در این خصوص تعدادی از فرمانداران در تهران برای دوره آموزشی دعوت شده و درباره قوانین و مقررات اجرایی موارد مطرح و اهمیت این کار برای همه دستگاه‌ها و مسئولان محرز شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: بحث حراست و نگهداری از اسناد در این انتخابات طی مکاتبات انجام شده که این مکاتبات گاهاً عادی، محرمانه و سری است.

وی بیان کرد: در این زمینه از دیدگاه مراجع چهارگانه که کمک‌رسان ستاد انتخاباتی کشور هستند از قبیل ثبت احوال، نیروی انتظامی، دادگستری و حفاظت و اطلاعات استفاده شود و با برنامه زمان بندی شده کاری کنیم که کار امروز را به فردا نبریم.

مقیمی اضافه کرد: بحث شناسایی تخلفات و جرایم انتخاباتی را نیز باید بدانیم، اینکه چه کاری جرم است و چه کاری جرم نیست و این مسائل را باید گفت تا خدای ناخواسته موردی پیش نیاید.

وی خاطرنشان کرد: باید به دنبال پیوستگی بین مردم باشیم و نه گسستگی بین دولت و مردم و در همین راستا باید تخلفات را شناسایی کرد زیرا تخلفات انتخاباتی موجب سلب اعتماد مردم از دولت می‌شود.

مقیمی افزود: توجه کافی به انتخاب افراد ناظر بر صندوق آرا بسیار مهم است و اگر کار غیر عادی که خلاف و جرم بوده محرز شود، باید برای برای حل آن گزینه دادگاه را انتخاب کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: آسیب شناسی انتخابات قبلی در حوزه‌های مختلف دیده شود و بحث عشایر و طوایف در موضوع حمایت از نماینده از طیف خاص را باید مورد توجه جدی قرار داد.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: با این اقدامات می‌توان از نزاع‌های دسته جمعی با نظارت نیروی انتظامی کاست و هر چه بیشتر نشاط اجتماعی را در جامعه افزایش داده و التهاب دوران انتخابات را کاهش داد.

مقیمی ادامه داد: در یک سری از حوزه‌ها همچنان که شاهد بوده درگیری با اسلحه و تفنگ را داشته‌ایم که انتظار می‌رود این موضوع ریشه یابی و از طریق نیروی انتظامی و دادستانی این موارد با جدیت پیگیری و نظارت شود.

* در این انتخابات حوزه ابطال شده و یا صندوق رای ابطال شده، نباید داشته باشیم

وی گفت: در این انتخابات حوزه ابطال شده و یا صندوق رای ابطال شده نباید داشته باشیم زیرا هزینه اقتصادی آن قابل جبران است، اما هزینه معنوی‌اش قابل جبران نیست.

رئیس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: تمام گروه‌های سیاسی که از ماده ۱۱ مجوز گرفته می‌توانند فعالیت‌های داشته، مشکل قانونی با فعالیت احزاب شناسنامه دار ایران وجود ندارد، اما باید مراقب خطوط قرمز نظام باشند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین