بَزَک تروریست‌ها در نشست ریاض

بَزَک تروریست‌ها در نشست ریاض

بزک و تجمیل کاری بر روی گروه‌های تروریست، قبل از هر چیز با این هدف دنبال می‌شود که به آنها در سوریه مشروعیت داده و از این پس با هزینه کمتری از آنها حمایت کامل بکنند و در صورت امکان از عملیات نظامی علیه آنها جلوگیری کرده و پتانسیل آنها را برای آینده حفظ کنند.

خبرگزاری فارس: بَزَک تروریست‌ها در نشست ریاض

تغییر روند نظامی و معادله درگیری‌های روی زمین که با ورود فعال‌تر روسیه و ایران به مقابله با تروریست‌ها در سوریه، غرب و حامیان مداخله‌گری و تروریسم را منفعل و غافلگیر کرد. با اینکه در مسیر اقدامات نظامی علیه تروریست‌ها، دستور کارهای تاکتیکی و کندکننده‌ای از سوی غرب و شرکای منطقه‌ای درحال اجراست، ولی با دست‌پاچگی به دنبال تبدیل اهرم‌های موجود و ناشی از اشغال بخش‌هایی از سوریه به دستاورد سیاسی هستند.

نشست‌های متوالی و نزدیک به هم در وین که اکنون در گام سوم در نیویورک درحال تدارک است، با عبور از تعیین گروه‌های تروریستی برای یک اقدام دسته‌جمعی جهانی علیه آنها، نشست ریاض و گردآوری برخی از گروه‌های معارض و تروریست، در اولویت قرار گرفته است. درحالی که تعیین گروه جریان‌های معارض سیاسی برای مذاکره با دولت سوریه، از وظایف نماینده دبیرکل سازمان ملل (دمیستورا) است، ولی آمریکا و ریاض برای ربودن ابتکار عمل روند سیاسی، بزک کردن گروه‌های تروریست و جا انداختن آنها به‌عنوان جریان‌های معتدل را در اولویت فوری قرار داده‌اند.

دعوت از احرار الشام، جیش‌الاسلامی، دسته‌جات ترکمانی وابسته به استخبارات ترکیه و یا اجناد الشام و ارتش آزاد که شامل ۱۵ گروه تروریست می‌شود که همگی با القاعده به شکل مستقیم و غیر مستقیم اعلام بیعت کرده‌اند و شامل ۷ گروه از شمال و ۵ گروه تروریست از جنوب و ۳ مجموعه همکار با استخبارات اردن و سعودی و تعداد دیگری از تشکل‌های سیاسی مانند ائتلاف استانبول که دارای ترکیبی وابسته به ترکیه، قطر و عربستان می‌باشد، در یک نشست ۶۵ نفره در ریاض جمع شده‌اند تا با کنار زدن جریان‌های گوناگون معارض سیاسی در داخل سوریه، مانند حزب دموکراتیک کردی در استان‌های شمالی سوریه دستورکار نیویورک را مدیریت کرده، تروریست‌های تابلودار و شناخته شده را با لباسی جدید وارد فاز مذاکره سیاسی با حکومت سوریه بنماید و به‌عنوان نمایندگان مردم سوریه جا بزنند. حال آنکه سران این گروه‌های تروریست و بخش اعظم مسئولان و فرماندهان و یا نیروهای آنها را عناصر خارجی تشکیل می‌دهند که یا سعودی و قطری و یا کویتی و یا دیگر کشورهای عربی و یا کشورهای غربی هستند.

این بزک و تجمیل کاری بر روی گروه‌های تروریست، قبل از هر چیز با این هدف دنبال می‌شود که به آنها در سوریه مشروعیت داده و از این پس با هزینه کمتری از آنها حمایت کامل بکنند و در صورت امکان از عملیات نظامی علیه آنها جلوگیری کرده و پتانسیل آنها را برای آینده حفظ کنند.

به‌عنوان مثلاً احرار الشام و جیش‌الاسلامی که مورد حمایت مستقیم ترکیه، قطر و عربستان هستند و ده‌ها هزار نیرو دارند را در آینده وارد ارتش سوریه کرده و در بخش‌های امنیتی به کار گیرند.

آنچه جالب است اینکه ترکیب جریان‌های جمع‌شده در ریاض هیچ تناسبی با یکدیگر ندارند و تضادهای مهلکی را در بین خود ثبت کرده‌اند و از هم‌اکنون در مناطق استقرار گروه‌های تروریستی، تضاد و واگرای و درگیری شدت خواهد یافت. جبهه‌النصره و یا همان القاعده شام و لبنان، که با احرار‌الشام و تعدادی گروه‌های تروریستی ـ تکفیری دیگر جیش‌الفتح در مناطق شمالی را تشکیل داده‌اند، در شرایط واگرایی و درگیری قرار خواهند گرفت. خصوصا اینکه گروه‌هایی که صف خود را تروریسم جدا می‌کنند باید در سوریه با تروریست‌ها وارد جنگ شوند و پس از ثبات و امنیت، به پروسه سیاسی در سوریه بپردازند.

با اسناد روشن و قرائن فراوان می‌توان گفت، هیچ گروه غیرتروریستی در داخل سوریه که در درگیری‌های نظامی حضور دارند، وجود ندارد و غربی‌ها و تمامی کشورها دخیل در سوریه، از این واقعیت مطلع هستند. ارتش آزاد همان‌هایی هستند که سینه سرباز سوری را شکافته و قلب آن را دندان گرفته و همان‌هایی هستند که نیمی از ۵۰ میلیون دلار اهدایی آمریکا را به جبهه‌النصره به‌عنوان برادران جهادی خود دادند!!

بقیه تروریست‌های دعوت شده نیز در ماهیتی علنی‌تر، با القاعده بیعت کرده و همکار آنها هستند و مهم‌تر از همه اینکه در مدیریت مالی و استخباراتی و تسلیحاتی ترکیه، قطر ، سعودی و اردن می‌باشند و ترکیب عناصر خارجی بر آنها حاکم است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین