کری: حفظ سوریه به نفع همه ماست/هفته آینده برای دیدار با پوتین به مسکو می‌روم

کری: حفظ سوریه به نفع همه ماست/هفته آینده برای دیدار با پوتین به مسکو می‌روم

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا هفته آینده راهی مسکو خواهد شد تا در خصوص مسائل سوریه و اوکراین با مقامات روس به مذاکره بنشیند.

خبرگزاری فارس: کری: حفظ سوریه به نفع همه ماست/هفته آینده برای دیدار با پوتین به مسکو می‌روم

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا هفته آینده برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه راهی مسکو می‌شود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وی قرار است در این سفر در مورد اوضاع اوکراین و همچنین راه‌های حل بحران در سوریه با مقامات روس گفت‌وگو کند.

کری که روز چهارشنبه (امروز) در حاشیه نشست تغییرات اقلیمی در پاریس صحبت می‌کرد، گفت عملکرد روسیه در یافتن راهکاری سیاسی برای بحران سوریه «سازنده بوده است.»

وی افزود: «من ظرف یک هفته آینده به مسکو سفر می‌کنم تا با او (پوتین) و (سرگئی) لاوروف (وزیر خارجه روسیه) در مورد سوریه و اوکراین گفت‌وگو کنم.»

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «اگر بتوانیم منافعمان را به حد کافی همراستا کنیم و به این درک برسیم که حفظ سوریه و یافتن راهکاری سیاسی نتیجه‌ای مثبت برای همه ما دارد… قطعا بسیار فوق العاده خواهد بود. به همین خاطر هم هست که می‌خواهم بروم.»

این دومین سفر کری به روسیه در سال جاری است. وی پیش از این در ماه می در شهر سوچی روسیه با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

سفر کری به روسیه در آستانه نشستی صورت می‌گیرد که قرار است دور تازه گفت‌وگوهای سوریه روز ۱۸ دسامبر در شهر نیویورک برگزار شود. وزیر خارجه آمریکا امروز گفت موفقیت آن گفت‌وگوها به مذاکراتی بستگی دارد که امروز در ریاض عربستان در جریان است.

در نشست عربستان، نمایندگان شماری از «معارضان» و گروه‌های تروریستی چون «احرار الشام» گردهم آمده‌اند تا آنطور که ریاض ادعا می‌کند، فهرستی واحد از «مخالفان مشروع» تهیه شود.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین