مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد؛ نگاه برابر منطقه آزاد اروند در ارائه خدمات به تمام اقشار ساکن در منطقه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد؛ نگاه برابر منطقه آزاد اروند در ارائه خدمات به تمام اقشار ساکن در منطقه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از نگاه برابر مسئولان این سازمان در راستای ارائه خدمات به تمام اقشار ساکن در این منطقه خبر داد.

خبرگزاری فارس: نگاه برابر منطقه آزاد اروند در ارائه خدمات به تمام اقشار ساکن در منطقه

اسماعیل زمانی صبح امروز در دیدار با مسئولان برخی از موسسات توانبخشی و معلولان منطقه که به مناسبت روز جهانی معلولان انجام شد، اظهار کرد: روز جهانی معلولان از سال ۱۹۹۲ از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به این عنوان نامگذاری و اعلام شد.

وی از ارتقای رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت‌های مختلف و افزایش آگاهی‌هایی که باید از مسئله پیوستن افراد معلول در تمام جنبه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود به عنوان هدف اصلی از تعیین این روز نام برد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: شعار روز جهانی معلولان در این سال‌ها، امکان دسترسی برای همگان در هزاره جدید بود که همین شعار سرلوحه امور و فعالیت‌ها قرار گرفت.

زمانی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ میلیون نفر به دلیل نقص در سیستم مغزی، جسمی و حسی از معلولیت رنج می‌برند، تصریح کرد: این افراد در هر کجا و در هر نقطه‌ای از دنیا که به سر می‌برند به دلیل موانع ظاهری و یا اجتماعی با محدودیتهایی در زندگی خود مواجه می‌شوند.

وی یادآور شد: در ۲۰ سال اخیر کوشش‌های چشمگیری در راستای معرفی اشخاص معلول به جامعه انجام شده که یکی از این اقدامات اعلام روز جهانی معلولان بود.

زمانی گفت: سازمان منطقه آزاد اروند در راستای تفکر جهانی و ملی به مقوله «انسان نتیجه و منشا فکر و روح است نه جسم» در تلاش است که با ارج نهادن به مقام انسانیت و مرتبه معرفتی آن، تمام  شهروندان در منطقه اروند را با یک نگاه و دید یکسان که همانا خدمت به همنوع است را در نظر داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در این رابطه افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری «وقتی نفس ناطق انسان قوی باشد، باکی از این نیست که جسمش علیل باشد، انسان به روح، انسان است».

وی در پایان بیان کرد کرد: زندگی دانشمند معاصر «استیون هاوکینگ» (معروف‌ترین معلول جهان) و موفقیت‌های علمی او در عرصه فیزیک نمونه‌ای از مصداق فرمایشات مقام معظم رهبری است.

در پایان این آئین و پس از بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های معلولان هدایایی به رسم یادبود از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد به معلولان اهدا شد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین