ما چیزیی نمی خواهیم خوزستان را به زمان قبل از جنگ بر گردانید

ما چیزیی نمی خواهیم خوزستان را به زمان قبل از جنگ بر گردانید

ضمن خیر مقدم به ریاست محترم جمهور وهیات همراه از اینکه ایشان خوزستان را اولین استان برای سفرهای استانی در نظر گرفته اند می بایست به فال نیکگرفت وازاین بابت خداراشاکر شد.
درابتدای سخن اگربه نمایندگی هموطنان رنجور وستم دیده این استان به صراحت سخن گفته ودرددل شان را به سمع ونظر رییس محترم جمهور می رسانیم به ما خرده نگیرند و خدای ناکرده آن را حمل بر بی ادبی نپندارند چراکه مردم شریف ومظلوم خوزستان وعده های زیادی را شنیده اند اما در این مدت بجز خلف وعده چیزی ندیده اند! واگربگوییم درخورشأن، منزلت وحتی نام شهیدان شان به آنان خدمت نشده چیزگزافی نگفته ایم.
درسفرهای استانی دولت قبل از تصویب و تخصیصمصوبه های ظاهری زیادی سخن به میان آمد اما خیلی از آن مصوبات یا به اجرا درنیامد ویا اعتباری به آنها تخصیص نیافت!و تنها آمار و ارقام غیرواقعی منتشر می شد فلذا به مردم خوزستان حق دهید دیگر به کسی اعتماد نکنند!
جان فشانی ها،ایثارگری ها و خدمات ارزشمند وتاریخ ساز فرزندان این خطه شهید پرور در پیروزی انقلاب اسلامی و۸ سال دفاع مقدس برکسی پوشیده نیست خدمات گرانبهایی که نام کشورعزیزمان ایران را درسرتاسر جهان درخشاند وهم اکنون به سنبل قیام های انقلابی حق درمقابل باطل مبدل ساخته است ازاین رو بیان آن رشادت ها وحماسه های مثال زدنی تکرار مکررات است.
اگررییس جمهور منتخب مان آمده تا درددلمان را بشنود درابتدا می بایست پاسخ دهد چرا در کابینه خود حتی یک نفر خوزستانی ندارند، چرا دربودجه سال ۹۳ بودجه لازم را به خوزستان اختصاص نداده اند تا گوشه ای از مشکلات استان مرتفع شود، چرا علی رغم نیاز شدید مردم خوزستان به آب شرب،آب کارون را که تنها مایه حیاتی این استان است را برای مصارف غیر شرب انتقال می دهند وحتی با کارکارشناسی تحقیق نمی نمایند که چنین عملی توجیه دارد یا خیر وبرای آن بودجه ای ویژه درنظرمی گیرند!
از ریاست محترم جمهور میخواهیم به وعده های انتخاباتی خود در خصوص اختصاص۳درصد درآمدحاصل از فروش نفت به خوزستان وتبدیل خوزستان به گلستان (به گفته ایشان) جامه عمل بپوشاند وصدالبته این مهم میسر نمیشود جز با شنیدن درددل مردم وپرداخت مطالبات بحق آنان.
هرچند ریاست محترم جمهور از مطالبات بحق این مردم آگاهی کامل دارند اما شنیدن مجدد آن خواسته ها برای گوش های شنواخالی از لطف نخواهد بود؛
۱-می بایست اینگونه به استان نگریسته شود که این جا مردمانی زندگی می کنند با ثروتهای خدادادی فراوان اما با ارثیه محرومیت وفقر.
۲- ما میدانیم در شهرهایی صنعتی با زمینه های شغلی فراوان سکونت داریم اما باید نظاره گر اشتغال افراد غیربومی باشیم درحالیکه خود از این نعمت بی بهره ایم وحداقل با اشتغال نیروهای خوزستانی آنان را دلخوش به تحمل آلودگی صنایع آن می کنید.
۳-با تخصیص اعتبارات لازم جاده های مرگ استان را ازحالت مرگ آورخارج نمایید.
۴- مقام اولی جهان را برای اهواز نمیخواهیم!(البته ازلحاظ آلودگی)
۵-علی رغم ناحق بودن انتقال آب کارون برای آن بودجه ای ویژه گذاشتیداین استان شرایط آب و هوایی سختی داردتابستانهای گرم و سوزان که هرکسی تاب وتحمل زندگی درآن را ندارد، پس زندگی را از این سخت تر برای مان نکنید! وازانتقال اش جلوگیری کنید!
۶-وضعیت پذیرفته شدگان آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی در خرداد ۹۱ را مشخص کنید و با بکارگیری آنان را شاد نمایید.
۷- آب شرب مطلوب که نداریم حداقل حق برخورداری از نعمت هوای پاک را برای مان قائل شوید!باران های اسیدی عزیزان مسن، بچه ها وبیماران ما را از پای در آورده است،لازم است مشکل گردوغبار و آلودگی هوا در استان راپیگیری و رفع نمایید
۸-نگاه ویژه ای به این استان و جوانان بیکار آن داشته باشید وجوانان مستعد این استان را باور نمایید.
۹- توجه ویژه به بخش کشاورزی می تواند تاثیر بسزایی درشکوفایی این استان داشته باشد.
ضمن آن که بی صبرانه منتظرپاسخ های رییس محترم جمهوریم از ایشان در این دوره ریاست جمهوری انتظارداریم بجای فرهنگ تملق، چاپلوسی و …… که متاسفانه رایج شده، قانونمندی وشایسته سالاری را مدنظرقراردهندوبا ارائه یک جدول زمانی برای حل این مشکلات، مردم را به رفع آنها امیدوار سازند.
مدیرمسئول روزنامه نسیم خوزستان

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین