لوله تیوبینگ چاه های نفت برای نخستین بار در کشور ساخته شد

لوله تیوبینگ چاه های نفت برای نخستین بار در کشور ساخته شد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از ساخت لوله های تیوبینگ (درون چاهی) چاه های نفت در قطر ۴ و ۲/۱ اینچ برای نخستین بار در کشور خبر داد.
حمید بورد روز سه شنبه (۲۴ دی) در آیین افتتاح پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان اظهار کرد: فناوری ساخت این لوله ها با همکاری این شرکت و گروه ملی صنعتی فولاد ایران و شرکت لوله گستر اسفراین حاصل شده است.
وی با بیان این که دانش فنی ساخت لوله های درون چاهی پیچیده و انحصاری است، افزود: نخستین لوله ساخته شده از این نوع در نمایشگاه صنعت نفت خوزستان عرضه می شود.
بورد همچنین به انعقاد تفاهمنامه همکاری و ساخت لوله های بالای ۳۶ اینچ با شرکت لوله سازی اهواز و فولاد اکسین خوزستان در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: مراحل تولید آزمایشی این لوله ها در شرکت های سازنده در حال انجام است و با توجه به نیاز مناطق نفتخیز جنوب حدود ۹ هزار میلیارد ریال فضای کار وجود دارد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به برنامه های راهبردی این شرکت در حمایت از سازندگان داخلی، اظهار کرد: برگزاری پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان با همکاری شرکت ملی حفاری ایران زمینه هم افزایی و راه های همکاری موثرتر میان این شرکت و سازندگان بخش خصوصی را فراهم می آورد.
وی توضیح داد: این نمایشگاه از نظر کمی و کیفی در مقایسه با نمایشگاه گذشته رشد قابل توجهی دارد و انتظار می رود با توسعه فضای نمایشگاهی در شهر اهواز شاهد برپایی نمایشگاه های آتی در سطح بین المللی باشیم.
پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان روز سه شنبه (۲۴ دی) در محل نمایشگاه بین المللی اهواز آغاز به کار کرد و تا روز جمعه (۲۷ دی) همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ برای بازدید عموم دایر است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین