معاون پدافند غیر عامل کشور خبر داد؛تولید ۷۱درصد نفت و ۶۹ درصد گاز جهان در کشور

معاون پدافند غیر عامل کشور خبر داد؛تولید 71درصد نفت و 69 درصد گاز جهان در کشور

معاون پدافند غیر عامل کشور گفت: به دلیل اهمیت موضوع پدافند غیر عامل، کشور ما نفش راهبردی در جهان دارد به طوری که ۷۱ درصد نفت و ۶۹ درصد گاز جهان در ایران وجود دارد.

خبرگزاری فارس: تولید 71درصد نفت و 69 درصد گاز جهان در کشور/ ایمن‌سازی صنعت و انرژی مهمترین اهداف پدافند غیرعامل است
سردار غلامعلی حیدری پیش از ظهر امروز در همایش ملی مدیریت تامین پایدار و امینت انرژی با رویکرد پدافند غیر عامل، با بیان اینکه خوزستان در هشت سال دفاع مقدس با روحیه انقلابی نقش اساسی را ایفا کرده است، اظهار کرد: با مرور تاریخ می‌بینیم که در هر حمله و تعرض به خاک کشورمان بخشی از خاکمان را از دست داده‌ایم، اما در هشت سال دفاع مقدس با وجود تشکیل ائتلاف‌های بین المللی که علیه ما شکل گرفت ۱۶ هزار متر مربع از خاک کشور اشغال شد، اما مردم خوزستان نقش برجسته‌ای در پیروزی و جنگ تحمیلی هشت ساله داشتند.

وی با بیان این که مولفه مهم در پدافند غیر عامل انرژِی است که می‌طلبد از آن حفاظت شود. تصریح کرد: از استاندار خوزستان تشکر ویژه داریم که در این شرایط حساس ترتیب برگزاری این همایش را داده است. خوزستان در پیشبرد پدافند غیر عامل استان نمونه کشور است و به همین دلیل از مقتدایی در همایش ملی پدافند غیر عامل کشور که در تهران برگزار شد، تجلیل به عمل آمد.
حیدری اظهار کرد: به دلیل اهمیت موضوع پدافند غیر عامل، کشور ما نفش راهبردی در جهان دارد به طوری که ۷۱ درصد نفت و ۶۹ درصد گاز جهان در کشور ما وجود دارد.
این مسئول با بیان اینکه خلیج فارس به انبار انرژی جهان معروف است، خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد نفت و ۴۵ درصد گاز جهان در خلیج فارس قرار دارد و از این جهت کشور‌های بسیاری همچون چین و ژاپن به شدت به منابع ما وابسته هستند.
معاون پدافند غیر عامل کشور بیان کرد: انرژی در معادلات سیاسی نقش راهبردی دارد به همین منظور مقام معظم رهبری در این‌باره به دلیل وجود ظرفیت‌های زیاد انرژی و شاخص‌هایی که در کشور ما وجود دارد بر استحکام سازی تاکید فراوان کرده است.
حیدری گفت: بر اساس فرموده‌های مقام معظم رهبری زمانی دشمن از ما ناامید می‌شود که قوی باشیم و در این‌باره سه کلید واژه بیان کرده‌اند که داشتن اقتصاد قوی، رویکرد اقتصاد مقاومتی و دستیابی به علم پیشرفته کشور را در تمام عرصه‌ها ممتاز می‌کند.
وی ادامه داد: امروز که دیپلمات‌های ما در برابر کشور‌های قدرتمند جهان دست پر برمی‌گردند به واسطه همین منابع موجود در کشور از جمله انرژی و دانش فنی است.
معاون پدافند غیر عامل کشور تصریح کرد: داشتن روحیه انقلابی که ما را در هشت سال دفاع مقدس پیروز و سربلند کرد، بسیار اهمیت دارد و این مسئله عنصر ارزشمندی است که رعایت ملاحظات پدافند غیر عامل را می‌طلبد.
حیدری با اشاره به اهداف پدافند غیرعامل در انرژی گفت: پایدارسازی زیرساخت‌های انرژی در برابر تحریم، تولید علم پدافند غیر عامل در حوزه انرژی، ارتقای نظام مدیریت کار و اثر بخشی در شرایط بحران، آسیب ناپذیر سازی مراکز حیاتی و حساس، تداوم خدمات ملی، استانی، شهری و دستگاهی در شرایط بحران و تهدید، ایجاد آمادگی در بحران‌های ناشی از جنگ و خودکفایی از جمله اهداف مهم پدافند غیر عامل محسوب می‌شود.
وی یادآور شد: عمده‌ترین اهداف پدافند غیرعامل ایمن‌سازی است که برای کاهش آسیب‌پذیری در صنعت و انرژی مورد توصیه پدافند غیرعامل است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین