رئیس سازمان آب و برق خوزستان: خوزستان بهترین مکان برای بهره‌گیری از انرژی بادی است

رئیس سازمان آب و برق خوزستان: خوزستان بهترین مکان برای بهره‌گیری از انرژی بادی است

رئیس سازمان آب و برق خوزستان گفت: ظرفیت تولید انرژی بادی در خوزستان ۴۵ هزار مگابایت است در حالی که اکنون کل ظرفیت کشور ۸۰ هزار مگابایت است این مسئله بیانگر این است که خوزستان بهترین مکان برای بهره گیری از این نوع انرژی جدید است.

خبرگزاری فارس: خوزستان بهترین مکان برای بهره‌گیری از انرژی بادی است

محمدرضا شمسایی پیش از ظهر امروز در همایش ملی تامین پایدار و امنیت انرژی با رویکرد پدافند غیر عامل در سخنانی اظهار کرد: در دهه اخیر مفهوم قلمرو‌های استراتژیک تغییرات بسیاری به وجود آمده است این قلمرو‌ها که در زمان جنگ سرد بر اساس نظرات نظامی و جغرافیایی تعریف می‌شد امروزه تا حدود زیادی مولفه‌های انسانی جایگزین آن‌ها شده است.

وی افزود: در میان این مولفه‌ها انرژی جایگاه اساسی دارد و جایگاه منطقه‌ای کشور ما نیز متاثر از این تغییرات است.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: حوزه انرژی علاوه بر تاثیرگذاری زیاد بر حوزه اقتصادی بر حوزه‌های سیاسی و اجتماعی نیز تاثیرگذار است.

این مسئول با اشاره به اهمیت جایگاه انرژی در تامین امنیت ملی عنوان کرد: در راستای تامین پایدار انرژی نیازمند مقاومسازی زیر ساخت‌های موجود در این زمینه هستیم.

شمسایی تصریح کرد: سمت و سوی تحولات پیش روی جهان نیازمند بررسی جدی مباحث در حوزه تامین پایدار انرژی با بهره‌گیری از شاخص‌های پدافند غیرعامل است.

وی با بیان اینکه حوزه آب و انرژی تاثیرات متقابلی بر روی یکدیگر دارند به همین دلیل در دو دهه اخیر این دو حوزه به صورت مشترک مورد بررسی قرار گرفتند و بر اساس گزارشات سازمان‌های علمی مسئله تولید گازهای گلخانه‌ ۴۵ هزار مگابایتای اصلی‌ترین نقش را در تامین امنیت پایدار دارد.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: خوزستان در حوزه انرژی‌های نو، نفت؛ گاز و بادی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و در بخش انرژی‌های آبی نیز در حوزهای پنج‌گانه کارون حدود ۲۰هزار مگابایت انرژی دارد که تاکنون از این میزان ۱۰ هزار مگابایت آن ساخته شده یا در دست ساخت است.

شمسایی خاطرنشان کرد: براساس مطالعاتی که ۱۳ سال پیش از سوی سازمان آب و برق خوزستان و یک شرکت خارجی انجام شد نتیجه این تحقیقات نشان داد که ظرفیت تولید انرژی بادی در خوزستان ۴۵ هزار مگابایت است، در حالی که اکنون کل ظرفیت کشور ۸۰ هزار مگابایت است این مسئله بیانگر این است که خوزستان بهترین مکان برای بهره گیری از این نوع انرژی جدید است.

وی خاطرنشان کرد: وجود یک سوم آب‌های جاری کشور در خوزستان موجب شده قابلیت‌های بالقوه‌ای در بخش کشاورزی این استان ایجاد شود. همین ظرفیت موجب شده خوزستان را به قطب کشاورزی کشور تبدیل شود.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: خوزستان به واسطه موقعیت حساسی که از منظر امنیت ملی دارد باید در زمینه مباحث پدافندی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین