توقف خروج تروریست‌های داعش و «جبهه النصره» از جنوب دمشق

توقف خروج تروریست‌های داعش و «جبهه النصره» از جنوب دمشق

بر اساس توافق میان دولت سوریه و تروریست‌ها قرار بود تروریست‌های «جبهه النصره» و «داعش» از جنوب دمشق خارج شوند ولی امروز شنبه این مسئله در جنوب دمشق متوقف شد.

خبرگزاری فارس: توقف خروج تروریست‌های داعش و «جبهه النصره» از جنوب دمشق

شبکه خبری «المنار» گزارش داد که خروج تروریست‌های داعش و «جبهه النصره» از منطقه «حجر الاسود»‌ در جنوب دمشق متوقف شده است.

این در حالی است که خبرنگار شبکه «العالم» اعلام کرد که این توقف به خاطر کشته شدن «زهران علوش» در منطقه «غوطه» دمشق است و بدین ترتیب توافق دولت سوریه با عناصر تروریستی برای خروج از جنوب دمشق به حالت تعلیق درآمده است.

دولت سوریه و گروه‏های داعش و جبهه النصره طی دو هفته گذشته تحت نظر نماینده سازمان ملل در امور سوریه توافق کردند که عناصر این دو گروه تروریستی به زودی از جنوب دمشق خارج شوند.

طبق این توافق قرار بود حدود ۵۰۰۰ نفر از عناصر داعش و گروه‎هایی مانند جبهه النصره که با داعش بیعت کردند، اردوگاه «یرموک» و مناطق حجر الاسود و «القدم» در جنوب دمشق را ترک و به شهر «الرقه» پایگاه تروریست‎های داعش در شمال شرق سوریه منتقل شوند.

در توافقی که با میانجیگری سازمان ملل صورت گرفته، قرار است عناصر تروریستی داعش با سلاح‌های شخصی خود به همراه خانواده به الرقه و ریف حلب در مرزهای سوریه و ترکیه و شخصا منطقه مارع در ۳۵ کیلومتری این مرزها منتقل شوند.

«خالد عبدالمجید» دبیرکل ائتلاف احزاب فلسطینی گفته بود که بر اساس این توافق، ضمانت خروج داعش از منطقه حجر الاسود در جنوب اردوگاه یرموک بر عهده استیفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه و تعدادی از نمایندگان دیگر سازمان ملل است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین