تهدید گروه مرتبط با داعش به انجام حملات تروریستی در فیلیپین

تهدید گروه مرتبط با داعش به انجام حملات تروریستی در فیلیپین

یک گروه افراطی شبه‌نظامی مرتبط با داعش در فیلیپین تهدید کرده که در صورت ادامه اقدامات دولت این کشور جنوب شرق آسیا در مقابله با تروریسم، حملات تروریستی بیشتری را در این کشور برنامه‌ریزی و اجرا خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: تهدید گروه مرتبط با داعش به انجام حملات تروریستی در فیلیپین

رسانه‌های محلی امروز شنبه اعلام کردند، گروه شبه‌نظامی «بنگسامورو» که با گروه تروریستی داعش مرتبط است هشدار داده که به انجام حملات مرگبار تروریستی خود برای مقابله با تلاش‌های ضدتروریستی دولت فیلیپین ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، این گروه تروریستی در فاصله زمانی ۲۳ تا ۲۵ دسامبر (۲ تا ۴ دیماه) یک سری حملات تروریستی در کشور فیلیپین انجام داد که دست‌کم به کشته شدن ۸ نفر و از بین رفتن تأسیسات شبکه برق در این کشور انجامید.

روزنامه انگلیسی زبان «فیلیپین استار» امروز نوشت، این گروه تروریستی اعلام کرده که حملات انجام شده نتیجه فعالیت‌های دولت فیلیپین علیه گروه‌های افراط گرا در این کشور بوده و به انجام حملات بیشتر در آینده نزدیک هشدار داده است.

بنا بر گزارش این روزنامه، گروه تروریستی «بنگسامورو» که با داعش مرتبط است قصد دارد نشان دهد که مخالف سیاست‌های دولت مرکزی است و قدرت کافی برای مقابله با افدامات دولت را دارد.

بر اساس این گزارش، رهبران گروه «بنگسامورو» در فیلیپین پیش از این ارتباط خود با داعش را تأیید کرده بودند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین