یدیعوت آحارونوت: ایران با لغو تحریم‌ها به ۱۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدودشده خود دست می‌یابد

یدیعوت آحارونوت: ایران با لغو تحریم‌ها به ۱۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدودشده خود دست می‌یابد
یک رسانه اسرائیلی با اشاره به لغو تحریم‌ها علیه ایران نوشت، توافق هسته‌ای به تهران این امکان را می‌دهد تا به دارایی‌های خود به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار دست یابد.

خبرگزاری فارس: ایران با لغو تحریم‌ها به ۱۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدودشده خود دست می‌یابد

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در مطلبی به تاثیر لغو تحریم‌ها علیه ایران پرداخت و نوشت، اکنون که تحریم‌های ایران لغو شده‌اند، دارایی‌های ایران به ارزش ده‌ها میلیارد دلار آزاد خواهد شد و شرکت‌های جهانی که از تجارت با ایران منع شده بودند، می‌توانند از بازار ایران بهره‌برداری کنند.

بر اساس این گزارش، توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ محدودیت‌ها بر بانکداری، انتقال پول، بیمه، تجارت و حمل‌ونقل را لغو می‌کند؛ تحریم‌هایی که به مدت یک دهه اقتصاد ایران را محدود کرده بود. این امر به ایران امکان می‌دهد به کالاها و خدماتی دست یابد که در زمان تحریم‌ها قادر نبود به قیمت مناسب به آنها دست یابد؛ از هواپیما گرفته تا دارو.

این رسانه اسرائیلی افزود، از آنجائیکه دولت ایران به دارایی‌های خود به ارزش ده‌ها میلیارد دلار دست می‌یابد، این کشور می‌تواند به پول بیشتری برای پرداخت واردات خود دست یابد. مقامات آمریکایی برآورد کرده‌اند میزان دارایی‌های ایران که قرار است، آزاد شوند، تقریبا حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است.

یدیعوت آحارونوت نوشت: ایران همچنین با افزایش صادرات نفت، قدرت مالی به دست خواهد آورد. در حال حاضر، ایران ۳۸ میلیون بشکه نفت ذخیره کرده است که آماده ورود به بازار است و این به معنای پول و اعتبار بیشتر برای این کشور است. لغو تحریم‌ها همچنین دستاورد بزرگی برای حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران است که قول داده بود، انزوای بین‌المللی این کشور را کاهش دهد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین