مدیر جدید آستانه سبز قبای دزفول عنوان کرد؛ نیازمند حمایت مسئولان و همکاری بخش خصوصی هستیم

مدیر جدید آستانه سبز قبای دزفول عنوان کرد؛ نیازمند حمایت مسئولان و همکاری بخش خصوصی هستیم
مدیر جدید آستانه متبرکه امامزاده سبزقبا (ع) دزفول از کمبود اعتبار و امکانات این بقعه خبر داد.

خبرگزاری فارس: کمبود اعتبار گریبان‌گیر آستانه سبزقبای دزفول/ نیازمند حمایت مسئولان و  همکاری بخش خصوصی هستیم

ابوالفضل بهینه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح توسعه حرم سبزقبا در ۲ فاز در حال اجراست که فاز اول آن توسعه بقعه، شامل احداث و بازسازی سالن نمازخانه، صحن، دارالشفا، دارالضیافه، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ و کتابخانه است که با نظارت اداره اوقاف و امور خیریه دزفول در حال عملیاتی شدن است.

مدیر جدید آستانه متبرکه امامزاده سبزقبا (ع) دزفول ادامه داد: عملیات ساخت مجتمع تجاری نگین دز زیر نظر شرکت سبزقبا از جوار حرم و  ضلع‌های جنوبی و غربی منتهی به چهارراه سی متری و پل جدید دزفول است که طبقه همکف آن تکمیل و در حال استفاده است.

بهینه ادامه داد: در فاز اول ساخت این مجتمع سه طبقه، زمینی به مساحت و زیربنای ۶ هزار متر مربع  و با پیش بینی ۱۷۰ باب واحد تجاری در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: در فاز دوم ساخت این مجتمع نیز زمین یک هزار و ۳۰۰ متر مربعی در نظر گرفته شده که فونداسیون آن نیز انجام شده ولی به دلیل کمبود اعتبار تعطیل شده است.

مدیر جدید آستانه متبرکه امامزاده سبزقبا (ع) دزفول تصریح کرد: کف سازی سالن نمازخانه در شبستان و همکف حرم مطهر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با هزینه کردی بالغ بر ۲ میلیارد ریال برای مصالح و دستمزد در حال انجام است.

بهینه افزود: عملیات کاشی کاری گنبد حرم آغاز شده و آهن کشی و کاشی کاری کمربندی دور گنبد با نقش اسما ۱۴ معصوم با هزینه کردی بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

وی عنوان کرد: ۱۳ دستگاه چیلر سرمایشی و گرمایشی برای نصب در پشت بام حرم تهیه شده است و قصد کانال کشی به طبقه همکف را داشتیم که با وجود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه کرد، به دلیل کمبود اعتبار طرح متوقف شده است.

مدیر جدید آستانه متبرکه امامزاده سبزقبا (ع) دزفول اشاره کرد: کف پوش گذاری ایوان و ورودی حرم و همچنین نصب آسانسور هیدرولیک در گلدسته جنوبی در حال انجام است.

این مسئول با اشاره به وضعیت نامناسب موزه حرم اظهار کرد: احتمال آسیب دیدن آثار گذشتگان موجود در این موزه بیش از ۹۰ درصد است و در این زمینه هم با کاستی‌هایی مواجه هستیم و در رابطه با کمبود فضای موزه هم، یک فضای فیزیکی جدید برای آن در نظر گرفته شده است که نیازمند حمایت بخش خصوصی و در ‌‌‌نهایت واگذاری اداره موزه به این بخش است.

بهینه بیان کرد: در رابطه با بهبود وضعیت نامناسب کتابخانه حرم جلسه‌ای با اداره کتابخانه‌های عمومی دزفول برگزار شده تا سیستم اداره کتابخانه از سنتی به سیستمی به روز و مکانیزه ارتقا پیدا کند.

مدیر جدید آستانه متبرکه امامزاده سبزقبا (ع) دزفول ابراز کرد: در دو سال گذشته در راستای عملیات یکپارچه و هم‌نواخت سازی املاک هفت واحد مسکونی به متراژ ۲ هزار و۲۰۰ متر مربع خریداری، تخریب و تسطیح شد ولی تا کنون به صحن اضافه نشده است که این مورد نیز در دستور کار است.

وی اضافه کرد: در رابطه با ۳ واحد مسکونی دیگر، یک باب واحد تجاری که با اضافه شدن به ۲ هزار و ۲۰۰ متر فوق، متراژ را به ۸ هزار متر مربع می‌رساند، با مالکان به توافق نرسیده‌ایم که آستانه کماکان آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

این مسئول  در رابطه با وضعیت اسفبار سرویس‌های بهداشتی حرم، گفت: مکانی برای احداث سرویس‌های جدید در نظر گرفته شده که به علت کمبود اعتبار ساخت آن ممکن نیست، ولی شهرداری و شورای شهر در این راستا قول‌هایی را داده‌اند.

بهینه به تشریح برنامه‌های فرهنگی و مذهبی آستانه پرداخت و توضیح داد: تشویق و ترغیب به سنت حسنه وقف، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی، اجرای طرح آرامش بهاری با برپایی خیمه‌هایی معرفت با حضور طلاب حوزه علمیه قم، برگزاری مراسم‌های مناسبتی، سخنرانی و مداحی در عزای ایام فاطمیه و جشن باشکوه تحویل سال با همکاری هیئت رزمندگان دزفول، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های فرهنگی، برپایی و قرائت ادعیه و مراسم‌های مذهبی از جمله زیارت عاشورا، ختم صلوات، دعای کمیل، دعای ندبه و دعای سمات با همکاری هیات‌های مذهبی و گروه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و همچنین برگزاری جلسه با اداره میراث فرهنگی در راستای استقبال ویژه از کاروان‌های راهیان نور در دست اقدام هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال احیای طرح نیک برگزاری جشن عقد زوج‌های جوان در حرم و سپس زیارت این زوجین و اهدای هدیه به آنها هستیم.

مدیر آستانه سبزقبا دزفول در پایان با بیان اینکه نذورات حرم کفاف این حجم از هزینه‌ها را نمی‌دهد، تصریح کرد: نیازمند حمایت ادارات و نهاد‌ها بوده و از خیرین نیز برای حمایت در زمینه‌های مختلف امورات حرم دعوت به عمل می‌آوریم.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین