شرکت مناطق نفتخیز جنوب از پرداخت حقوق قانونی شهرداری اهواز امتناع می کند

شرکت مناطق نفتخیز جنوب از پرداخت حقوق قانونی شهرداری اهواز امتناع می کند

مهم ترین درخواست ما از ریاست جمهوری اسلامی، تمکین وزارت نفت به قانون بودجه سال ۹۲ است. بر اساس این قانون همه وزارتخانه ها مکلف شدند در قالب مالیات بر ارزش افزوده، یک درصد عوارض آلایندگی خود را برای عمران شهرها و روستاها پرداخت کنند که متاسفانه وزارت نفت از اجرای این قانون امتناع می ورزد
شهردار اهواز گفت: جای بسی خرسندی است که رییس جمهور، استان خوزستان را به عنوان اولین مقصد سفرهای استانی خود برگزیدند، که از ایشان نهایت سپاسگزاری را داریم و امیدواریم این سفر استانی دولت تدبیر و امید، مایه خیر و برکت برای مردم خوزستان باشد.
سید خلف موسوی افزود: امام راحل (ره) فرموده اند”خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد”. مردم استان خوزستان با تحمل رنج و مشقت بسیار،مجاهدتهای فراوانی در طول ۸ سال دفاع مقدس و دوره بازسازی انجام دادند ولی تاکنون با انواع مشکلات روبرو هستند.
وی با بیان این که آلودگی های زیست محیطی و پدیده گرد و غبار و ریزگردها بخشی از این مشکلات است، تصریح کرد: نیاز است دولت با تمام توان خود مشکلات خوزستان را با همکاری مردم رفع کند.
شهردار اهواز با اشاره این نکته که موضوع بسیار مهم و مورد تاکید ما در سفر رییس جمهور به خوزستان،حل مشکل فاینانس قطار شهری اهواز است گفت: امیدواریم در این سفر مشکل فاینانس قطار شهری اهواز و همچنین پرداخت نشدن عوارض آلایندگی مجموعه نفت به شهرداری حل شود.
سید خلف موسوی ادامه داد: توسعه فضای سبز در شهرها به خصوص کلانشهر اهواز، تامین آب آشامیدنی سالم برای مردم، بحث اشتغال، موضوع سرمایه گذاری در خوزستان، بحث حمل و نقل شهری و بین شهری و توسعه آموزش عالی و توجه به آموزش در استان خوزستان از جمله چالش های پیش روی مردم است.
وی افزود: همچنین مهم ترین درخواست ما از ریاست جمهوری اسلامی، تمکین وزارت نفت به قانون بودجه سال ۹۲ است. بر اساس این قانون همه وزارتخانه ها مکلف شدند در قالب مالیات بر ارزش افزوده، یک درصد عوارض آلایندگی خود را برای عمران شهرها و روستاها پرداخت کنند که متاسفانه وزارت نفت از اجرای این قانون امتناع می ورزد.
شهردار اهواز گفت: شرکت های نفتی به خصوص مناطق نفت خیز جنوب به بهانه این که فروش نفت یک امر ملی است و معاملات آن در تهران انجام می شود، از پرداخت حقوق قانونی شهرداری اهواز امتناع می کند.
موسوی اظهارکرد: مطالبات ما از وزارت نفت نزدیک به یک هزار میلیارد تومان است و در صورتی که این اعتبارات به شهرداری پرداخت شود،می توان کمربند فضای سبز را که ۷ هزار هکتار مساحت و در کاهش آلودگی هوا نقش دارد، تکمیل کرد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین