اعطای انشعاب دیماند به اماکن مذهبی

اعطای انشعاب دیماند به اماکن مذهبی

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: اعطای انشعاب برق دیماند به اماکن مذهبی فقط با توجه به شرایط تعیین شده و منوط به صرفه جویی و عدم استفاده بی‌رویه از انرژی برق انجام می‌شود.

خبرگزاری فارس: اعطای انشعاب دیماند به اماکن مذهبی

سیدمهدی شریف‌زاده اظهار کرد: در پی تأکید شرکت مادر تخصصی توانیر در خصوص لزوم اجرای صحیح الگوی مصرف برق در مساجد، همچنین پس از دستور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در مورد تخصیص انشعاب‌های دیماندی به مساجد و ابنیه مذهبی بزرگ و متقاضی، با شرط در نظرگیری حداکثر اقدامات بهینه سازی مصرف، گروه مدیریت مصرف این شرکت نسبت به تهیه بروشورهایی با عنوان «ضرورت اعمال مدیریت مصرف برق جهت استفاده در مساجد اهواز» اقدام نموده است.

وی ادامه داد: این بروشور‌ها شامل محورهایی مانند الگوی مصرف از دیدگاه اسلام، وضعیت مصرف انرژی و برق در ایران، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح الگوی مصرف، توصیه‌ها و راهکارهای اصلاح آن در مراسم‌ها و مناسبت‌های ملی مذهبی و نیز راهکار‌های کلی بسیار مهم جهت صرفه جویی در مصرف برق است.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: در برآوردی که بررسی وسایل الکتریکی، نقشه‌های ساختمانی و متراژ اماکنم مذهبی به عمل آمد، پس از راهنمایی‌های لازم نسبت به توزیع این بروشور‌ها و همچنین آگاه سازی و آموزش راهکارهای مدیریت مصرف مندرج در بروشور‌ها به هیئت امنا، ائمه جماعات و نمازگزاران اقدام می‌گردد.

شریف‌زاده افزود: ضمن توجیه اهداف و موارد آموزشی مدیریت مصرف، از نمایندگان هیئت امنا و ائمه جماعات خواسته می‌شود درخصوص مصرف بهینه برق و عدم استفاده غیرقانونی از انشعاب‌های برق تأکیدات لازم را به متولیان و نمازگزاران تاکید کنند.

 وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر جلوگیری از اسراف و رعایت مصرف عنوان کرد: مصرف سرانه انرژی به ویژه انرژی الکتریکی در ایران چندین برابر بیش از میزان استانداردهای جهانی است، درحالی که رعایت الگوی مصرف از دیدگاه اسلام مسئله بسیار مهم و حائز اهمیتی است.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق اهواز خاطرنشان کرد: به همین دلیل لزوم اطلاع رسانی و آگاه سازی آحاد جامعه در خصوص مصرف بهینه انرژی به ویژه در اماکن مذهبی و ترویج این الگو در بین مردم بسیار ضروری است، چرا که باید از ظرفیت‌های فرهنگی در زمینه مدیریت مصرف برق در اماکن مذهبی به ویژه مساجد استفاده شود.

این مسئول در پایان گفت: این یک وظیفه خطیر در راستای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه بوده و کمک بسیار شایانی به اقتصاد کشور خواهد کرد و یکی از بخش‌های مهم مقوله اقتصاد مقاومتی‌ست که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده‌اند رعایت الگوی مصرف که جزء اهداف کوتاه مدت معظم له در جهت رشد و شکوفایی ایران اسلامی است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین