مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان: پیشرفت کشور مرهون همکاری صنعت و دانشگاه است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان: پیشرفت کشور مرهون همکاری صنعت و دانشگاه است
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: پیشرفت کشور با همکاری و تعاون بین دانشگاه و صنعت با حمایت مستمر دولت شکل گرفته است.

خبرگزاری فارس: پیشرفت کشور مرهون همکاری صنعت و دانشگاه است

اخلاق محمدیان اظهار کرد: در جوامع امروزی سه نماد دولت، صنعت و دانشگاه در عین حفظ استقلال خود، در فرآیند توسعه فناوری وارد قلمروهای یکدیگر می شوند و بین آنها همپوشانی به وجود می آید.

وی افزود: دانشگاه، صنعت و دولت تحولی را در مأموریت‌ها تجربه می‌کنند و دانشگاه‌ها علاوه بر مأموریت آموزشی و تحقیقاتی در آستانه مأموریت سوم خود یعنی مشارکت بیشتر در فرآیند توسعه فناوری و نوآوری تکنولوژیکی قرار گرفته اند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان تصریح کرد: بنگاه‌ها و شبکه‌های جدید وابسته به دانشگاه ها در حال شکل گیری هستند و دانشگاه‌ها با توجه به ظرفیت‌هایی که به عنوان نهاد تولید و توزیع کننده دانش دارند و همچنین به عنوان یک کارآفرین و بنیانگذار بنگاه، نقشی اساسی را در نوآوری صنعتی و توسعه فناوری ایفا می کنند.

محمدیان با بیان اینکه مطالعه تغییرات موجود حاصل تقویت ابتکار و خلاقیت از طریق همکاری و تعاون بین دانشگاه و صنعت با حمایت مستمر دولت شکل گرفته افزود: همه پیشرفت‌هایی که طی چند سال اخیر در کشور رخ داده مرهون همکاری دانشگاه است.

وی تاکید کرد: احیای نگرش نوآوری در دانشگاه و صنعت با احیای نگرش نوآوری در دانشگاه همراه با حمایت از طرح‌های تحقیقاتی می‌تواند تعامل بین دانشگاه و صنعت را بیشتر و اثرگذارتر کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان بیان کرد: دانش اساس قابلیت تولید، ظرفیت، نوآوری و دارایی هر بنگاهی است که به آن در مقابل رقبا برای حیات کمک می کند.

محمدیان با اشاره به اینکه گسترش همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت در خصوص رفع نیازهای آموزش فضای همکاری بهتری را فراهم می کند، اضافه کرد: همکاری صنعت و دانشگاه باعث تقویت جایگاه صنعت می شود و سایر جنبه های همکاری نظیر تحقیقات کاربردی و تجاری سازی نتایج تحقیقات را تسهیل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره سراسری همکاری های دولت، صنعت و دانشگاه به منظور تشویق ارتباط هر چه بیشتر این سه بخش و با هدف بررسی و تعیین نقش دولت در تحکیم این ارتباط و دستیابی به ساز و کارهای لازم و تعیین راهبردهایی برای دستیابی به این اهداف بسیار مؤثر است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین