واگذاری افزون بر یک هزار واحد مسکن مهر در آبادان، در پیچ و خم دیوانسالاری اداری

واگذاری افزون بر یک هزار واحد مسکن مهر در آبادان، در پیچ و خم دیوانسالاری اداری

مدیر عامل شرکت های تعاونی مسکن مهر آبادان گفت:عمل نکردن دستگاه های اجرایی به تعهدات خود در قبال مسکن مهر، واگذاری یک هزار و ۲۸ واحد مسکن مهر در این شهر را با مشکل مواجه کرده است.

مسکن مهری که روزی قرار بود سرپناه مردم و اقشار کم درآمد باشد، این روزها نه تنها گرهی از مشکلات مردم و اعضای تعاونی های مسکن در شهرستان آبادان نگشوده ، بلکه بر مشکلات آنان نیز افزوده است.
بیشتر خریداران و متقاضیان واحدهای مسکن مهر که از اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه اند، در ماه های نخستین سال ۹۴ هنوز در انتظار مسکن مناسب به سر می برند.
اگرچه طراحی و ساخت این واحدها از سال ۸۶ به صورت رسمی آغاز شد، ولی طرح اجرای مسکن مهر از سال ۸۴ روی میز وزیر مسکن و شهرسازی سابق و راه و شهرسازی امروز قرار گرفت.
با گذشت حدود یک دهه از آغاز طرح، هنوز مردم به تکمیل این واحدها چشم دوخته اند و باید گفت که مسکن مهر به متقاضیان بی مهری می کند.
طرح مسکن مهر شهرستان آبادان در نزدیکی کوی فرهنگیان مرکز شهرستان اجرایی شد و متقاضیان نیز به امید خانه دار شدن، برای دریافت تسهیلات و تشکیل تعاونی ها وارد عمل شدند.
با گذر از بلوار ثامن الائمه آبادان و طی کردن جاده خاکی طرح مسکن مهر این شهر، مشکلات ساکنان و پیمانکاران این واحدها خود را نشان می دهد.
برخی از مردمی که مجبور شدند با وجود تامین نشدن زیرساخت ها در این منطقه، در واحدهای مسکن مهر ساکن شوند، نبود امنیت را از بزرگ ترین مشکلات خود بیان می کنند.
فرزاد طاهری مدیر عامل شرکت های تعاونی مسکن مهر آبادان نیز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:تکمیل نشدن زیرساخت ها در سایت مسکن مهر آبادان از سوی دستگاه ها نظیر آب و فاضلاب، شهرداری ، اداره گاز و تکیمل نشدن جاده های دسترسی و کوچه ها به منظور سهولت تردد مردم باعث شده تا مردم رغبتی به منازل مسکن مهر نداشته باشند.
وی اظهار داشت:در زمینه مشکلات زیربنایی و تاسیساتی نیز هم اکنون، یک هزار واحد مسکن مهر در آبادان آماده تحویل به متقاضیان است که امکان واگذاری آن به دلیل اجرا نشدن درست سیستم فاضلاب و جاده دسترسی وجود ندارد که از مسئولان خواسته شد تا در این خصوص چاره اندیشی کنند.
طاهری گفت:این واحدها در دهه فجر سالجاری آماده واگذاری بود ولی واگذاری این واحدها به دلیل فراهم شدن زیر ساخت ها از سوی دستگاه های مسئول امکانپذیر نیست.
مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی مسکن مهر آبادان، پرداخت نشدن به موقع تسهیلات بانکی ۳۰۰ میلیونی ریالی به تعاونی ها و همکاری نکردن اداره ثبت اساد و املاک برای تکمیل اسناد منازل مسکن مهر را از دیگر مشکلات منازل مهر آبادان عنوان کرد و اظهار داشت:تاکنون ۴۰۰ واحد مسکونی به مردم واگذار شده که در صورت ارائه نشدن خدمات به آنها امکان تخلیه آنها از سوی ساکنان وجود دارد.
طاهری گفت:طرح مسکن مهر کوی فرهنگیان در آبادان با ابلاغیه بند (د) تبصره ۶ در سال ۱۳۸۶ برای ساخت پنج هزار واحد در مساحتی در ۵۰ هکتار آغاز شدو این طرح با تشکیل ۲۹ شرکت تعاونی مسکن مهر با سه هزار و ۸۷۸ عضو با وجود مشکلات مختلف با پیگیری های صورت گرفته از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است.
مدیر عامل شرکت های تعاونی مسکن مهر آبادان وی ادامه داد:شبکه فاضلاب مسکن مهر به صورت ناقص و غیر بهداشتی اجرایی شده و برای ایجاد نشدن مشکل بهداشتی نیاز به چاره اندیشی و تکمیل آن است، ضمن اینکه موقع بارندگی به دلیل اجرا نشدن شبکه دفع آب های سطحی، آب در اطراف منازل مسکونی تجمع کرده و تردد شهروندان را نیز با مشکل مواجه کرده است.
وی از واگذاری تمامی واحدهای ساخته شده مسکن مهر به متقاضیان تا پایان سال ۱۳۹۵ خبر داد و اظهار داشت:در صورت فراهم شدن زیر ساخت های لازم نظیر پاسگاه انتظامی، مرکز بهداشت و مدرسه، روند واگذاری و ساکن شدن متقاضیان نیز سرعت می گیرد.
طاهری از همه مسئولان شهری به ویژه شهرداری خواست، در راستای تکمیل این سایت مسکونی و تشویق شهروندان برای اسکان، نسبت به برقراری خط ویژه اتوبوسرانی و تاکسیرانی و آسفالت معابر گام بردارند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین