بورد عنوان‌کرد: صرف بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برای تدوین دانش فنی ساخت تجهیزات نفت

بورد عنوان‌كرد: صرف بیش از 500 میلیارد ریال برای تدوین دانش فنی ساخت تجهیزات نفت

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: در دو سال اخیر بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تدوین دانش فنی ساخت تجهیزات صنعت نفت توسط این شرکت اختصاص یافته است.
حمید بورد در نشست خبری که روز گذشته جمعه (۲۷ دی ماه) در پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: این اعتبار از سوی واحد پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در قالب پروژه‌های پژوهشی و با همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی هزینه شده است.
وی با بیان این‌که مهم‌ترین بخش در فرآیند ساخت تجهیزات پیچیده صنعت نفت دستیابی به دانش فنی و فناوری ساخت آن‌ها است، بیان کرد: با در اختیار داشتن فناوری ساخت قطعات و تجهیزات، ساخت و تولید انبوه این تجهیزات به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به این‌که هم اکنون بیش از ۷۰ درصد از نیازهای ما از سوی سازندگان داخلی تامین می‌شود، اظهارکرد: به منظور حمایت بیشتر از سازندگان و تسریع در بومی‌سازی اقلام مورد نیاز صنعت نفت، کارگروهی متشکل از کارشناسان این شرکت و سازندگان بومی استان خوزستان تشکیل شده است.
بورد افزود: این شرکت بومی‌سازی سه تجهیز مهم شامل پمپ‌های فرآیندی، کمپرسورها و توربین‌های گازی را در دستور کار خود قرار داده و در این نمایشگاه نیز قرارداد بومی‌سازی پمپ فرآیندی BB3 برای نخستین بار در کشور با یک شرکت سازنده داخلی امضا شد.
وی با اشاره به رشد کمی و کیفی پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان خاطرنشان‌کرد: در این نمایشگاه ۲۰۰ شرکت و سازنده داخلی حضور داشتند که امیدواریم با توسعه فضای نمایشگاه اهواز در سال‌های آینده، امکان حضور دیگر شرکت‌های متقاضی فراهم شود.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب یادآور شد: بیش از ۲۷۰ شرکت سازنده قطعات صنعت نفت، متقاضی حضور در نمایشگاه بودند اما متاسفانه به دلیل محدودیت زیرساخت‌های نمایشگاه، کلیه شرکت‌ها نتوانستند در نمایشگاه حضور یابند.
بورد اضافه کرد: ۴۶ درصد از شرکت‌هایی که در نمایشگاه تخصصی صنعت نفت حضور یافتند، شرکت‌های خوزستانی بودند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ واحد صنعتی با بیش از ۳۰ هزار کیلومتر خط لوله در محدوده مناطق نفت خیز جنوب وجود دارد که عمری از یک تا ۴۰ سال دارند و مرتبا به‌سازی و نوسازی می‌شوند.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بیان کرد: این شرکت لوکوموتیو اقتصاد کشور است، زیرا ۸۰ درصد نفت ایران از حوزه‌های این مناطق استخراج می‌شود. همچنین تولید حدود ۱۶ درصد از گاز کشور به این مناطق اختصاص دارد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین