برنامه‌های هفته هوای پاک در خوزستان

برنامه‌هاي هفته هواي پاك در خوزستان

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست خوزستان با اشاره به آغاز هفته هوای پاک از فردا، گفت: با اقدامات مثبت و برخوردهایی که با صنایع آلاینده انجام شد، هوای استان نسبت به گذشته از نظر آلایندگی، در شرایط و وضعیت خوبی قرار دارد.
احمدرضا لاهیجان‌زاده با اشاره به آغاز هفته هوای پاک از فردا (۲۹ دی‌ماه)، اظهار کرد: برنامه‌هایی برای این هفته در استان پیش‌بینی شده که درختکاری در سطح استان، برگزاری دوره‌های آموزشی و سمینارهای مرتبط با این هفته، نواختن زنگ هوای پاک در مدارس و اقدامات صنایع به صورت مستقل از جمله این برنامه‌ها است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: زنگ هفته هوای پاک چهارشنبه (۲ بهمن ماه) در مدارس نواخته خواهد شد.
لاهیجان‌زاده درباره وضعیت هوای استان از نظر آلایندگی گفت: خوشبختانه بارندگی خوبی که در سطح استان داشتیم، پدیده ریزگردها و گرد و خاک در استان فعلا به وقوع نمی‌پیوندد. رطوبتی که به دلایل خشکسالی در سال‌های گذشته از خاک گرفته شده بود، به تدریج به خاک بر می‌گردد و موجب می‌شود در سرعت‌های پایین باد، گرد و خاک نداشته باشیم.
وی افزود: در گذشته به دلیل خشکسالی حتی با سرعت ۳ متر باد نیز گرد و خاک و غبار به خصوص از منشا عراق، آسمان استان را فرا می‌گرفت ولی با بارندگی‌های خوبی که صورت گرفت در جنوب عراق و خوزستان تالاب‌ها آب‌دار شدند و از پدیده ریزگردها و گرد و خاک در استان خبری نیست.
مدیرکل حفاظ محیط زیست خوزستان به سفر اخیر دکتر ابتکار به خوزستان اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که به همراه رییس سازمان حفاظت محیط زیست در دو روز گذشته از موزه آبادان در کنار تالاب شادگان صورت گرفت، آب تا دیواره‌های مرکز بالا آمده بود که سال‌ها بود این نقطه آب‌دار نشده بود و اکنون بعد از حداقل ۵ تا ۶ سال آب‌دار شده است.
لاهیجان‌زاده در خصوص برخورد با صنایع آلاینده اظهار کرد: در این مدت برخوردهایی با برخی صنایع آلاینده که اقدامات خود در جهت کاهش آلودگی هوا را با تاخیر پیش می‌برند، صورت گرفت. همچنین توافقات خوبی با وزارت نفت انجام شد که صنایع به جمع‌آوری گازهای همراه با نفت به عنوان منبع آلوده‌کننده هوا در کلانشهر اهواز و سایر نقاط استان، سرعت ببخشند.
وی افزود: عملکرد صنایع نیشکر نیز در این زمینه پیگیری شد. مقرر شد این صنایع برنامه‌های خود را در جهت کاهش آلودگی هوا در قالب راه‌اندازی کارخانجات کاغذسازی یا تولید علوفه اجرا و این اقدامات را جایگزین سوزاندن نیشکر کنند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین