رایزنی ظریف باهمتای تایلندی/روند رو به جلو مناسبات تهران – بانکوک

رایزنی ظریف باهمتای تایلندی/روند رو به جلو مناسبات تهران - بانکوک
وزرای خارجه ایران و تایلند بر روند رو به جلو مناسبات تهران و بانکوک تاکید کرده و افزودند: همواره روابط دو کشور بر اساس اصول احترام متقابل و منافع مشترک استوار بوده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و دون پرامودوینای همتای تایلندی خود، آخرین تحولات روابط دوجانبه و راههای گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روند رو به جلو مناسبات دو کشور گفت: مناسبات تهران و بانکوک بر اساس احترام متقابل و علائق دیرینه همواره مبتنی بر منافع مشترک رو به جلو و پیشرفت داشته و جمهوری اسلامی ایران آمادگی گسترش مناسبات دو کشور در زمینه های سیاسی اقتصادی و فرهنگی دارد.

ظریف با تبیین نتایج توافق برجام و آثار گسترده آن درمرحله پساتحریم افزود: ما ظرفیت های فراوانی فرا روی موسسات دولتی وخصوصی دو کشور برای بحث و بررسی درچهارچوب کمیسیون  مشترک اقتصادی دوکشور و ایجاد فرصتهایی هر چه بیشتر بر صاحبان صنایع و تجار دو کشور داریم.

وزیر امور خارجه کشورمان سفر مقامات عالیرتبه تایلند برای گسترش و تعمیق مناسبات دوکشور را مثبت ارزیابی نمود و خاطر نشان کرد: بازار جمهوری اسلامی ایران می تواند نقش مرکزیت را در ترانزیت، تبادلات منطقه ای، صادرات مجدد، همکاریهای چند چانبه، تقویت همکاریهای کشاورزی، شیلات و آبزیان را برای شرکای تایلندی خود ایفا  نماید.

ظریف با اشاره به همکاریهای سازنده دو کشور در مجامع بین المللی و منطقه ای، آمادگی جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب رایزنی و مشارکت فعال در راستای توسعه پایدار، همکاری  برای صلح و ثبات و مبارزه با افراط گرایی و تروریسم را اعلام کرد.

دون پرامودوینای وزیر امور خارجه تایلند نیز با  اشاره به نتایج کمسیون مشترک اقتصادی دو کشور گفت: دستاوردهای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برای ارتقای همکاریهای بانکوک و تهران را مثبت و سازنده ارزیابی می کنم.

وی افزود: همواره روابط دو کشور بر اساس اصول احترام متقابل و منافع مشترک بر پایه های متینی استوار بوده است و امروز درتهران با حضور هیئت تجاری بزرگ در صدد شناسایی فرصتهای همکاریهای سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی هر چه بیشتر با جمهوری اسلامی ایران می باشیم.

وزیر امور خارجه تایلند یادآور شد: ما خرسندیم که نتایج توافق جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ آثار خوبی بر فضای جهانی ایجاد کرده و امیدواریم در خلال رایزنیهای جدید بتوانیم زمینه های همکاریهای دو جانبه را بین دو کشور ارتقاء بخشیم.

دون پرامودوینای خواهان همکاریهای هر چه بیشتر با جمهوری اسلامی ایران به منظور تشریک مساعی بین المللی و منطقه ای گردید و خاطر نشان کرد: تایلند در چهارچوب رایزنیها و منافع مشترک دو کشور علاقمند است با جمهوری اسلامی ایران، سطح همکاریهای خویش را در  سازمانهای بین المللی و منطقه ای مختلف افزایش بخشد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین