حجت الاسلام محسنی اژه ای: دخالت یک عضو سابق دفتر تحکیم در پرونده حمله به سفارت عربستان

حجت الاسلام محسنی اژه ای: دخالت یک عضو سابق دفتر تحکیم در پرونده حمله به سفارت عربستان
سخنگوی قوه قضائیه گفت: فردی که ۱۰ سال قبل در یکی از دانشگاه‌های استان‌های شمالی عضو فعال دفتر تحکیم آن زمان بوده و به علت برخی اقدامات اخراج شده است، در حمله به سفارت دستوراتی صادر کرده است.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در نود و یکمین جلسه نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه گفت: ۴۰ پرونده تخلف انتخاباتی در فضای مجازی با هدف تخریب نامزدها تشکیل شده است.

وی افزود: ۷۰۰ پیامک در مورد رد یا احراز صلاحیت افراد رد و بدل شده که این افراد شناسایی و دستگیر شده اند و تحت تعقیب هستند.

محسنی اژه‌ای در مورد پرونده حمله به سفارت عربستان، گفت: دسته دوم افراد بازداشت شده در این خصوص مظنون به این هستند که آیا خودشان تشکیلات ایجاد کرده‌اند، یا دشمن در بین آنها نفوذ کرده و توانسته با سوء استفاده از آنان باعث آتش زدن سفارتخانه و ورود به آن شوند.

همچنین قرائنی در مورد دست داشتن دشمن در این واقعه وجود دارد که دشمن از عناصر ساده‌اندیش سوء استفاده کرده و آنان را آلت دست قرار داده است اما اکنون نمی‌توان در این خصوص قضاوت نهایی کرد.

وی گفت: فردی که حدود ۱۰ سال قبل در یکی از دانشگاه‌های استان‌های شمالی عضو فعال دفتر تحکیم آن زمان بوده و به علت برخی اقدامات اخراج شده است و به صورت غیرحضوری بخشی از دروس طلبگی را خوانده در این موضوع دخیل بوده است و دستوراتی صادر کرده است.

اژه‌ای تأکید کرد: اینکه انگیزه وی چه بوده و چه ارتباطی با چه کسانی داشته است و اینکه آیا تخریب‌ها توسط ایشان یا افراد دیگر صورت گرفته موضوعاتی است که نمی‌توان در خصوص آن قضاوت کرد و مراکز مسئول هم اکنون در حال کسب اطلاعات از این افراد هستند و با همت دادستان تهران سیستم اطلاعاتی و نیروی پلیس ابعاد موضوع روشن خواهد شد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین