مت دمون: مشکل تبعیض نژادی در آمریکا فراتر از اسکار است

مت دمون: مشکل تبعیض نژادی در آمریکا فراتر از اسکار است

«مت دمون»، بازیگر برنده اسکار هالیوود، گفت‌: برای حل مشکل سیاست‌های اسکار، راه بسیار بسیار طولانی در پیش داریم.

خبرگزاری فارس: مت دمون: برای اصلاح سیاست‌های اسکار راهی طولانی در پیش داریم/مشکل تبعیض نژادی در آمریکا فراتر از اسکار است

وجود پاره‌ای مشکلات از زمان تأسیس جوایز اسکار و عدم وجود هیچ بازیگر سیاهپوستی در جمع نامزدهای ۴ بخش بهترین بازیگر نقش اول و مکمل زن و مرد اسکار برای دو سال پیاپی، باعث شد تا از دو هفته پیش موجی از انتقادها در میان بازیگران هالیوود علیه سیاست‌های نژادپرستانه آکادمی اسکار شکل بگیرد.

در این میان آکادمی علوم و هنرهای سینمایی نیز در واکنش به این اعتراض‌ها و تحریم این مراسم از سوی برخی از چهره‌های هالیوود، اعلام کرد از امسال تغییراتی اساسی در سیاست‌های آکادمی و همچنین بدنه رأی دهندگان اسکار به وجود خواهد آمد که تا سال ۲۰۲۰ تعداد هنرمندان زن و اقلیت‌های نژادی در میان رأی‌دهندگان اسکار به دو برابر تعداد کنونی خواهد رسید.

«مت دمون»، در مصاحبه اخیر خود، تأکید کرده است که این امر اگر چه ممکن است برای تحقق آن راهی بسیار بسیار بسیار طولانی در پیش است.

«دمون» گفت: هالیوود باید بیش از این‌ها کاری انجام دهد ولی خوب این را هم باید بدانیم که بی‌عدالتی‌ها جنسی و نژادی موجود در آمریکا بسیار عظیم‌تر از آن است که بتوان آن را به نامزدهای سفیدپوست مراسم اسکار امسال محدود کرد. این مشکل در صنعت تجاری هالیوود و بهتر بگویم در کل کشور ما ریشه دوانده است.

این بازیگر برنده اسکار ولی در ادامه اظهار امیدواری کرد و اظهار داشت: ولی خوب این حرکت اسکار، اولین قدم شگفت در این راستاست ولی تنها یک قدم است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین