«خماری» تکرار فیلم‌های دیگر درباره اعتیاد نیست

«خماری» تکرار فیلم‌های دیگر درباره اعتیاد نیست

منیژه حکمت گفت: فیلم سنیمایی«خماری»با این که درباره معضل اعتیاد است اما شبیه هیچ کدام از فیلم‌های سینمایی از این دست نیست بلکه یک معضل اجتماعی تلخ را در بستری شیرین بیان می‌کنیم.

خبرگزاری فارس: «خماری» تکرار فیلم‌های دیگر درباره اعتیاد نیست/ ۷۰میلیون مسئول هر فردی هستند که معتاد است

منیژه حکمت تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خماری» به کارگردانی داریوش غذبانی درباره نحوه شکل‌گیری و ساخت این اثر سینمایی که درباره معضلات اعتیاد در جامعه است، که نقش اصلی آن را مهرداد صدیقیان بازیگر جوان سینما ایفا کرده است، گفت: ابتدا باید بگویم که بسیار علاقه داشتم که طی هر سال با یک فیلمسازی که قرار است اولین اثر خود را در سینما بسازد همکاری کنم. چرا که باید به آنها کمک کنیم تا شناخت حرفه‌ای‌تری از سینما به دست بیاورند. امیدوارم که این تلاش مثمر ثمر واقع شود و آنها تجربه خوبی در این زمینه پیدا کنند.به هر حال خوشحالم که این تصمیم را گرفته ام تا در سال یک فیلم اولی را حمایت کنم.

*اولین فیلمنامه غذبانی را کنار گذاشتم

او در ادامه درباره نحوه همکاری‌اش با داریوش غذبانی گفت: ابتدا داریوش غذبانی با یک فیلمنامه به سراغ من آمد که برایش پروانه ساخت گرفته بود و این فیلمنامه بسیار بد بود آن فیلمنامه را کنار گذاشتم و از فرهاد توحیدی درخواست کردم تا یک فیلمنامه اجتماعی خوب را برای ما فراهم کند.

وی در ادامه افزود: به نظرم این فیلمنامه و نوع نگارشش دست مریزاد دارد در نتیجه با این فیلمنامه پروانه ساخت دریافت کردیم و واقعا سعی کردم عوامل بسیار حرفه‌ای را در کنار این کارگردان جوان و فیلم اولی قرار دهم تا در سایر بخش‌ها نیز کیفیت کار بالا برود. به نظرم این افراد باتجربه و حرفه‌ای توانستند به کار کمک کنند.

*«خماری» تکرار فیلم‌های دیگر درباره اعتیاد نیست

او همچنین گفت: موضوع فیلم سینمایی «خماری» در ارتباط با یک معضل مهم اجتماعی است که تلخی‌هایی را دارد اما تلاش کردیم آن را در یک بستر شیرین برای مخاطب مطرح کنیم و این معضل در حال حاضر اعتیاد است که در جامعه رخ نمایی می‌کند. ذکر این نکته لازم است که بگویم واقعا تلاش کردیم با توجه به موضوع اعتیاد که تکراری است و درباره آن فیلم‌های زیادی ساخته شده است یک نگاه تازه‌ای داشته باشیم و به مخاطب این حس منتقل نشود که شاهد یک فیلم تکراری است.

*«لالایی» من را با داریوش غذبانی آشنا کرد

منیژه حکمت تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شهر موش‌ها»‌ که یکی از رکوردداران میزان فروش در سینمای ایران است، گفت: آشنایی بنده و داریوش غذبانی از فیلم سینمایی «لالایی»، آغاز شد که در بوشهر به بنده کمک می‌کردند. البته زمانی که قرار شد فیلمی را به کارگردانی او تهیه کنم تمام آثاری که او ساخته بود را نگاه کردم و تصمیم  گرفتم این فیلم را بسازم.

*فیلمسازان با استعداد شهرستانی را حمایت کنیم

وی در ادامه افزود: به هر حال باید بپذیریم که در شهرستان‌ها امکانات کمی وجود دارد و ما می‌توانیم افراد با استعداد را بیابیم و کمکشان کنیم. به هر حال باید فیلمسازان شهرستانی را حمایت کرد تا استعدادی که در وجودشان نهفته است شکوفا شود.

*مهرداد صدیقیان برای «خماری» انتخاب اولم بود

این تهیه‌کننده درباره نحوه انتخاب بازیگران نیز گفت: همواره تمام انتخاب‌ها با مشاوره انجام شد شخصاً خیلی در این زمینه نقشی نداشتم و بسیاری از موارد را که بر عهده خودم بود خرقه‌پوش به عنوان مشاور کارگردان انجام می‌داد که در نهایت به نظرم «خماری» فیلم قابل قبولی شده است. زمانی که فیلمنامه به دستم رسید اولین انتخابم مهرداد صدیقیان بود که با بازیش در فیلم سنگ تمام گذاشته است. در این زمینه بیشتر انتخاب من بود اما مشورت را در این انتخاب‌ها لحاظ کردیم.

*به گیشه «خماری» اعتقاد دارم

حکمت درباره استقبال مخاطبین در زمان اکران این اثر سینمایی گفت: به نظرم این فیلم در زمان اکران می‌تواند به موفقیت‌های خوبی برسد یکی از دلایلش این است که یک بحث بسیار تلخ که موضوع اصلی فیلم است در بستر شیرینی بیان می‌شود. «خماری» در فروش گیشه‌ای خود می‌تواند موفق باشد.

*با وام فارابی در بخش خصوصی فیلم‌مان را ساختیم

او همچنین درباره ساخت این فیلم گفت:‌ برای ساخت «خماری» بنیاد سینمایی فارابی وام داده و این فیلم در بخش خصوصی ساخته شده است.

*وظیفه ما این است که بحث اجتماعی را با امیدواری پیش ببریم/ ۷ میلیون معتاد از مریخ نیامده‌اند

کارگردان فیلم سینمایی «زندان زنان»، درباره این پرسش که آیا فیلم سینمایی «خماری» چقدر همسو با شعار سازمان سینمایی که امید است ساخته شده است، گفت: شخصاً همیشه به امید اعتقاد دارم و خودم نیز جز افراد امیدوار هستم. با تمامی تلخی‌هایی که روبه‌رو می‌شوم اما باز هم به آینده این سرزمین امیدوارم. این وظیفه و رسالت ما است که بحث‌های اجتماعی را با امیدواری پیش ببریم. نمی‌توان منکر این شد که تلخی‌ وجود ندارد. اما تعهد و رسالت ما چیز دیگری است و باید تلاش کنیم امیدواری را به جامعه برگردانیم چاره‌ای جز این نداریم. وقتی ۷ میلیون آمار معتادین این سرزمین است باید آن را جدی بگیریم. این افراد از کره مریخ نیامده‌اند بلکه در همین کشور بزرگ شده‌اند. با تمام تلخی‌هایی که در این فیلم وجود دارد می‌توانم بگویم که شاهد اثری امیدوار کننده خواهیم بود.

#«۷۰ میلیون مسئول هر فردی هستند که معتاد است»#

این تهیه‌کننده سینما در پاسخ به این پرسش که اگر قرار باشد برای فیلم سینمایی «خماری» در فضای مجازی هشتک‌گذاری کند، از چه کلماتی و یا جمله‌ای استفاده می‌کند که در بستر فیلم خودنمایی می‌کند، اظهار داشت: شخصاً‌ بین هشتک‌ها این جمله را می‌نویسم «۷۰ میلیون مسئول هر فردی هستند که معتاد است». به نظرم این ۷۰ میلیون باید پاسخگو باشند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین