آزادسازی شهر «ربیعه»

آزادسازی شهر «ربیعه»

آزادسازی شهر «ربیعه» در شمال «لاذقیه»، دو انفجار در «قامشلی»، دیدار وزیر خارجه آمریکا با «اپوزیسیون سوریه» در عربستان و حمایت اشتاین‌مایر از حضور معارضان سوری در مذاکرات صلح بخشی از اخبار سوریه در روز گذشته است.

خبرگزاری فارس: آزادسازی شهر «ربیعه»/ دیدار کری با اپوزیسیون سوریه/ انفجار در «قامشلی»

آزادسازی شهر «ربیعه» در شمال «لاذقیه»، دو انفجار در «قامشلی»، دومین پیروزی راهبردی ارتش سوریه علیه شورشیان در کمتر از دو هفته، ورود ارتش سوریه به محدوده شهر «الباب» در شرق حلب، دیدار وزیر خارجه آمریکا در عربستان سعودی با «اپوزیسیون سوریه»، گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره سوریه، دستگیری هفت عضو داعش در مالزی، اظهارات جان کری مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای، تغییری در روابط مستحکم ما با عربستان ایجاد نکرده است، حمایت اشتاین‌مایر از حضور معارضان سوری در مذاکرات صلح و گزارشی از عملیات سری «الوار چنار»، بخشی از مهمترین اخبار عرصه میدانی و سیاسی سوریه در روز گذشته است.

مشروح اخبار به شرح زیر است.

تحولات میدانی

ارتش سوریه شهر «ربیعه» در شمال «لاذقیه» را آزاد کرد+نقشه و تصویر

نیروهای سوری روز یکشنبه موفق شدند به طور کامل کنترل شهر «ربیعه» را در ریف شمالی «لاذقیه» به دست گیرند.

دو انفجار در «قامشلی» سوریه/ ۱۳ نفر کشته و زخمی شدند

منابع امنیتی سوریه از وقوع دو انفجار در شهر «قامشلی» استان الحسکه سوریه و کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر خبر دادند.

دومین پیروزی راهبردی ارتش سوریه علیه شورشیان در کمتر از دو هفته

یک خبرگزاری غربی در گزارشی با اشاره به موفقیت اخیر ارتش سوریه در بازپس‌گیری شهر ربیعه، این عملیات را پیروزی بسیار مهمی نامید.

ارتش سوریه وارد محدوده شهر «الباب» در شرق استان «حلب» شد

ارتش سوریه پس از به دست‌ گرفتن کنترل روستاهای «قطر» و «تل الحطابات» در استان «حلب» امروز وارد محدوده شهر مهم «الباب» شد.

تحولات سیاسی

وزیر خارجه آمریکا در عربستان سعودی با «اپوزیسیون سوریه» دیدار کرد

جان کری که روز شنبه در نشست ویژه وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران شرکت کرده بود،‌ در حاشیه این اجلاس با تعدادی از مخالفان دولت سوریه هم دیدار کرد.

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره سوریه

«جان کری» و «مولود چاووش اوغلو» وزرای خارجه آمریکا و ترکیه یکشنبه تلفنی درباره سوریه و دیگر موضوعات منطقه با هم صحبت کردند.

پلیس مالزی از دستگیری هفت عضو داعش در این کشور خبر داد

مقامات مالزیایی اعلام کردند در عملیات سه روزه پلیس این کشور در چهار ایالت، هفت تن از اعضای یک مرکز وابسته به داعش بازداشت شدند.

جان کری: توافق هسته‌ای، تغییری در روابط مستحکم ما با عربستان ایجاد نکرده است

وزیر خارجه آمریکا در جمع اعضای سفارت واشنگتن در ریاض گفت که توافق هسته‌ای ایران هیچ تغییری در روابط مستحکم آمریکا با عربستان سعودی ایجاد نکرده است.

حمایت اشتاین‌مایر از حضور معارضان سوری در مذاکرات صلح

وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های این کشور از حضور معارضان سوری در مذاکرات صلح حمایت کرد.

عملیات سری «الوار چنار»؛ پروژه چند میلیارد دلاری عربستان و سیا که سوریه را به آتش کشید

عربستان و آمریکا از سال‌ها قبل در قالب پروژه سری مشترک برای مبارزه با دولت سوریه، چندین میلیارد دلار برای آموزش گروه‌های مسلح فعال در سوریه هزینه کرده‌اند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین