وزیر کشور فرانسه خبر داد؛ خنثی شدن ۱۱ حمله تروریستی در فرانسه طی سال ۲۰۱۵

وزیر کشور فرانسه خبر داد؛ خنثی شدن 11 حمله تروریستی در فرانسه طی سال 2015
وزیر کشور فرانسه طی اظهاراتی از خنثی شدن ۱۱ حمله تروریستی در فرانسه طی سال ۲۰۱۵ میلادی و لزوم برقراری وضعیت فوق‌العاده در کشور به دلیل وجود خطر خبر داد.

خبرگزاری فارس: خنثی شدن 11 حمله تروریستی در فرانسه طی سال 2015

وزیر کشور فرانسه طی اظهاراتی از خنثی شدن ۶ حمله در فرانسه از تابستان سال گذشته تاکنون خبر داد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «برنار کازونو» در اظهاراتی که از شبکه ۵ تلویزیون فرانسه پخش می‌شد، اعلام کرد: «ما از تابستان سال گذشته تاکنون ۶ حمله را که برخی از آنها توسط عوامل حملات ۱۳ نوامبر پاریس سازماندهی شده بود، در کشور خنثی کرده‌ایم.»

وی افزود: «یکی از این حملات حمله‌ای بود که علیه یک کنسرت در سالن نمایش تدارک دیده شده بود و در حملات دیگر تهدید به کشتار گسترده فرانسویان در خیابان‌ها یا شهرها شده بود که ما همگی آنها را طی سال ۲۰۱۵ خنثی کردیم. در واقع ما طی سال ۲۰۱۵ میلادی مجموعا ۱۱ حمله را خنثی کردیم که ۶ مورد آن به بعد از تابستان گذشته تاکنون مربوط می‌شود.»

وزیر کشور فرانسه در ادامه در خصوص برقراری وضعیت فوق‌العاده در کشور پس از حملات ۱۳ نوامبر پاریس گفت: «برقراری وضعیت اضطراری ضروری بوده است و استثنا باید ادامه یابد. وضعیت فوق‌العاده یک ابزار مفید و مؤثر است و تا زمانیکه خطر قریب‌الوقوع در کشور وجود دارد، نیاز به برقراری وضعیت فوق‌العاده نیز وجود دارد. در ضمن باید این نکته را یادآوری کنم که همه تروریست‌هایی که حمله ۱۳ نوامبر پاریس را ترتیب داده بودند، در حال حاضر دستگیر نشده‌اند.»

وضعیت فوق‌العاده در فرانسه که در پی حملات مرگبار نوامبر گذشته پاریس بنا به درخواست دولت و با حکم پارلمان فرانسه برقرار شد، قرار بود تا ۲۶ فوریه آینده ادامه یابد اما کاخ ریاست جمهوری الیزه جمعه گذشته اعلام کرد که قصد دارد وضعیت‌العاده را برای سه ماه دیگر تمدید کند و قرار است پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای تمدید سه ماهه وضعیت فوق‌العاده در کشور پس از ۲۶ فوریه، در روز ۳ فوریه آینده به شورای وزیران ارائه شود.

در وضعیت اضطراری، نیروهای امنیتی قدرت و اختیارات بیشتری پیدا می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در این وضعیت پلیس و نیروهای امنیتی قادر خواهند بود افراد را برای مدت بیشتری در بازداشت نگه دارند و برخی از بازداشت‌ها می‌تواند با فرآیند قانونی کوتاه‌تری انجام شود.

برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که تمدید وضعیت اضطراری می‌تواند به ضعف عملکرد نیروهای امنیتی منجر شود، چراکه آن‌ها از بعد حملات «شارلی ابدو» هم دائماً در آماده‌باش بوده‌اند.

شامگاه روز جمعه ۲۲ آبان حمله گروهی از افراد مسلح به یک استادیوم،‌ یک رستوران و یک تالار موسیقی در شهر پاریس، به مرگ نزدیک به ۱۳۰ تن منجر شد و بیش از ۳۵۰ تن را نیز زخمی کرد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفت و اعلام کرد که این «آغاز طوفان» است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین