وزیر جنگ اسرائیل از تصمیم‌گیری درباره شهرک‌ها منع شد

وزیر جنگ اسرائیل از تصمیم‌گیری درباره شهرک‌ها منع شد

انتقاد شدید مقامات اسرائیلی به اخراج شهرک‌نشینان صهیونیستی از خانه‌های فلسطینی در الخلیل، در کرانه باختری، در نهایت باعث شد اختیارات وزیر جنگ این رژیم در این زمینه از او سلب شود.

خبرگزاری فارس: وزیر جنگ اسرائیل از تصمیم‌گیری درباره شهرک‌ها منع شد

انتقاد گسترده مقامات اسرائیلی به اخراج شهرک‌نشینان صهیونیستی از خانه‌های فلسطینی در الخلیل، موجب شد اختیارات «موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل در این زمینه از او سلب و به کمیته‌ای سه نفره‌ محول شود.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، «یاریو لوین»، «زیو الکین»، «افیر آکونیس» و «میری رگو» وزرای کابینه رژیم صهیونیستی که همگی اعضا حزب لیکود هستند، از «موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل به خاطر این اقدام به شدت انتقاد کردند.

همه این وزرا بر این باورند، اقدام نظامیان اسرائیلی در بیرون راندن شهرک‌نشینان از این خانه‌ها در برهه کنونی که آنها با موج ناآرامی در کرانه باختری روبرو هستند، اشتباه بوده است.

در واکنش به این انتقادات بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «اگر کسی در مسجدالاقصی در رام‌الله (که تحت کنترل تشکیلات خودگردان است) خانه خرید، هیچکس نمی‌تواند از نظامیان اسرائیلی انتظار داشته باشد، از او حفاظت کند».

به هر حال، رهبران احزاب کابینه ائتلافی روز گذشته (یکشنبه) توافق کردند کمیته‌ای متشکل از وزراء تشکیل دهند تا مسئولیت هماهنگی میان کابینه و سازمان‌های امنیتی با مقامات شهرک‌های صهیونیستی را بر عهده بگیرد. ظاهرا یعلون، «آیلت شاکد» وزیر دادگستری و «یوری آریل» وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی به عنوان اعضا این کمیته برگزیده شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تشکیل این کمیته اختیارات وزیر جنگ اسرائیل برای تخلیه خانه‌ها در اراضی اشغالی را سلب می‌کند.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نیز گزارش داد، نتانیاهو روز گذشته (یکشنبه) در جلسه هفتگی کابینه خود گفت، بعد از اینکه شهرک‌نشینان صهیونیستی مجوزهای لازم را دریافت کردند، اجازه دارند به خانه‌‌های خود بازگردند.

وی همچنین اظهار داشت، کابینه او از شهرک‌های صهیونیستی حمایت می‌کند و رسیدگی به پرونده این شهرک‌نشینان را تسریع می‌کند.

نتانیاهو در بخش دیگری از جلسه هفتگی کابینه خود از تصمیم «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای حضور در سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن به منظور شرکت در مراسم سالگرد «هولوکاست» و نیز سخنرانی در این سفارتخانه استقبال کرد.

وی گفت: «رئیس‌جمهور آمریکا سال‌هاست به سفارت اسرائیل در آمریکا نرفته است. این نشان می‌دهد، روابط آمریکا-اسرائیل، به رغم اختلافات، بسیاری قدرتمند و باثبات است».

بنیامین نتانیاهو همچنین در صفحه فیس بوک خود با طرح این ادعا که عامل حمله به یک زن اسرائیلی، با تصاویری که در تلویزیون تشکیلات خودگردان نشان داده شده، تشویق به انجام عملیات استشهادی شده است، از جامعه بین‌المللی خواست مانع اقدام این سازمان در تشویق حمله به اسرائیلی‌ها شود.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین