معاون وزیر جهاد کشاورزی: موفقیت برجام می‌تواند زمینه حضور بیشتر در عرصه بازار جهانی را فراهم کند

معاون وزیر جهاد کشاورزی: موفقیت برجام می‌تواند زمینه حضور بیشتر در عرصه بازار جهانی را فراهم کند
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: موفقیت در طرح برجام می‌تواند زمینه‌ساز ارتباط وسیع‌تر و بیشتر با بازارهای جهانی کشاورزی باشد.

خبرگزاری فارس: موفقیت برجام می‌تواند زمینه حضور بیشتر در عرصه بازار جهانی را فراهم کند

عبدالمهدی بخشنده ظهر امروز در همایش علوم باغبانی ایران که در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران برگزار شد به بیان اینکه بیش از ۱۵میلیارد دلار واردات کشاورزی در ازای ۶ میلیارد دلار بخش صادرات نشان دهنده ۹ تراز منفی در کشاورزی است، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتظار می‌رود تا هشت سال آینده این تراز را به صفر تبدیل کنیم.

وی با اشاره به کاهش ۵ و نیم میلیارد دلاری تراز منفی کشاورزی در ۲ سال گذشته افزود: امسال با کم کردن واردات و افزایش صادرات در ۱۰ ماه این تراز به ۴ میلیارد دلار رسیده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: برنامه اصلی ما افزایش دادن صادرات باغی و کم کردن واردات در بخش‌های غله و دانه‌های روغنی است که برای انجام این کار برنامه‌ریزی وسیعی صورت گرفته است.

بخشنده با بیان اینکه موفقیت در طرح برجام می‌تواند زمینه‌ساز ارتباط وسیع‌تر و بیشتر با بازارهای جهانی باشد، گفت: این توافق می‌تواند باعث عملیاتی کردن تکنولوژی و دست‌یابی به آن در بازارهای جهانی باشد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین