ابرهای بارانی خوزستان اسیر بادهای نسبتا شدید

ابرهای بارانی خوزستان اسیر بادهای نسبتا شدید

وزش بادهای نسبتا شدید باعث کاهش بارندگی در خوزستان شد.

خبرگزاری فارس: ابرهای بارانی خوزستان اسیر بادهای نسبتا شدید

صبح روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی به استان تقریبا اکثر شهرستان‌ها تحت پوشش فعالیت این سامانه قرار گرفته و تا اواسط وقت این روز بارش‌های نسبتا خوبی را در سطح استان از جمله شهرهای شمالی شاهد بودیم.

در ساعات ابتدایی شب، رفته‌رفته وزش بادهای ملایم در سطح منطقه شدت گرفت و تا جایی پیش رفت که در ساعات پایانی شب این وزش‌ها به پدیده قالب سطح شهرهای شمالی از جمله شهرستان ایذه تبدیل شد.

با وجود اینکه این اتفاق در ماه‌های اخیر و زمان بارندگی در سطح استان بارها اتفاق افتاد، وزش باد شدید باعث خارج شدن ابرهای بارانی از منطقه شد.

این در حالی است که در سال‌های گذشته بارش باران و هوای ابری در شهرهای مختلف استان خوزستان از جمله شهرهای شمالی مانند ایذه شاید تا ۱۰ روز به‌صورت پیوسته ادامه داشت، ولی از دو سال گذشته تقریبا این شرایط در منطقه از دست رفته و در کنار کاهش بارندگی و روزهای بارانی، آفتابی بودن به پدیده اصلی تبدیل شده است.

ساکنان استان خوزستان و مناطقی که تحت پوشش این سامانه قرار گرفته‌اند امیدوارند که در ساعات آینده شرایط جوی به گونه‌ای پیش رود که بارش باران به پدیده اصلی در سطح این مناطق تبدیل شود.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین