بلاتکلیفی بخش انیمیشن در جشنواره فیلم فجر همچنان ادامه دارد

بلاتکلیفی بخش انیمیشن در جشنواره فیلم فجر همچنان ادامه دارد

در حالی که چند روز به افتتاح مهمترین رویداد سینمایی کشور باقی مانده و تکلیف آثار سینمای رئال و مستند به بخش مسابقه مشخص شده، هنوز مشخص نیست که به گفته دبیر محترم، بخش ویژه ای برای انیمیشن در این جشنواره وجود دارد و تکلیف جوایز آن به چه شکل است؟!

خبرگزاری فارس: بلاتکلیفی بخش انیمیشن در جشنواره فیلم فجر همچنان ادامه دارد

کمتر از یک هفته به آغاز سی‌و چهارمین جشنواره فیلم فجر باقی نمانده است و همچنان آثار بخش انیمیشن این جشنواره در بلاتکلیفی به سر می برند.

ظاهرا به دلیل عدم حواشی جذاب همچون سینمای زنده در تولیدات انیمیشن  بی رغبتی به آن در بدنه ی مدیریتی سینمای کشور همچنان ادامه دارد.

درست سال گذشته بود که در جشنواره فیلم فجر دو فیلم انیمیشن در بخشی حاشیه ای به نمایش در آمدند و تقدیری در اختتامیه جشنواره از این دو اثر انجام شد. اما با تمام بی مهری مدیریت سینمایی با انیمیشن سازان یکی از این دو اثر یعنی «شاهزاده روم» که یک تولید غیردولتی و با عزم گروه هنری دغدغه مند ساخته شده بود، در فصل سرد گیشه به داد آمار فروش سینما رسید تا هم گیشه سینماداران را گرم نگاه دارد و هم وسیله ای شود برای بیلان کاری مسئولین سینمای کشور در انتهای سال. اما پاسخ به این همت همچنان بی مهری و بی تفاوتی است.

در حالی که تنها چند روز دیگر به افتتاحیه سی و چهارمین دوره از مهمترین رویداد سینمایی کشور باقی مانده است و تکلیف تمام آثار سینمای رئال و مستند راه یافته به بخش مسابقه مشخص شده و فروش بلیط اینترنتی آنها نیز پایان یافته است، هنوز مشخص نیست که به گفته دبیر محترم، بخش ویژه ای برای انیمیشن در این جشنواره وجود دارد و تکلیف جوایز آن به چه شکل است؟!

درست مثل اوضاع خبرسانی در روزهای ابتدایی جشنواره، خبرهای ضد و نقیضی از گوشه و کنار درز می کند که شاید ۲ انیمیشن از ۷ انیمیشن به جشنواره راه یافته اند، اما نه در قالب بخش مستقل بلکه در حاشیه جشنواره و روال سال گذشته ادامه پیدا خواهد کرد. این در صورتی است که این جریان نوپا در کشور نیاز به مدیریت و مراقبتی دارد که متاسفانه فعلا شاهد آن نیستیم و امیدواریم مردم دوباره جشنواره را به خاطر ارائه آثاری که مورد پسند آنها در گیشه نبوده، سرزنش نکنند.

باید منتظر ماند و دید آیا سرانجام انیمیشن در نشست امروز دبیر جشنواره فیلم فجر خواهد بود یا این بلاتکلیفی همچنان ادامه دارد…

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین