سید جلال اشکذری: امیدوارم «دلبری» در کاخ دلبری کند

سید جلال اشکذری: امیدوارم «دلبری» در کاخ دلبری کند

سید جلال اشکذری گفت: امیدوارم «دلبری» در کاخ جشنواره از منتقدان و اصحاب رسانه دلبری کند.

خبرگزاری فارس: امیدوارم «دلبری» در کاخ دلبری کند/ فیلم که مخاطب را به جلو هُل ندهد اثر خوبی نیست

سیدجلال اشکذری در ارتباط با نحوه شکل‌گیری فیلم سینمایی «دلبری»، گفت: سوژه اصلی این فیلم که در حال حاضر به صورت فیلم سینمایی بلند درآمده است پیش از این در سال ۸۵ سوژه یکی از آثار کوتاهم بوده است اما فکر می‌کردم که می‌توان آن را به یک فیلم بلند سینمایی تبدیل کرد. این سوژه همراه من بود که در طی این مدت چندین بار فیلمنامه‌ای در ارتباط با آن نوشتم اما بدین جهت که این فیلم تک‌لوکیشن است بسیار احتیاط می‌کردم که باعث کسالت مخاطب نشود و البته خیلی هم به سراغش نمی‌رفتم تا به این زودی‌ها بخواهیم این فیلم را بسازم.

*«دلبری» فیلمی که ۵۰ درصد از آن توسط یک بازیگر در یک لوکیشن است

وی در ادامه گفت: لوکیشن محدود و همچنین با بازیگران مشخص و محدود کار را سخت و شاید خطرناک می‌کند. بعد از فیلم سینمایی «خانه‌ای کنار ابرها» که اکران شد ۶ الی ۷ ماه به صورت جدی به روی این فیلمنامه کار کردم، که در طی این بازه زمانی ۷۰ درصد فیلمنامه نوشته شد اما از آنجایی که از کار واقعا خسته شده‌ام و فکر کردم که دیگر نمی‌توانم ادامه دهم به این نتیجه رسیدم که کار را با یک تهیه‌کننده در میان بگذارم و اگر قرار بر حمایت آن شد فیلم را پیش ببریم. شاید یکی از دلیل‌هایی که باعث شده بود این پروژه سینمایی سخت پیش برود و خسته‌ام کند تک‌لوکیشن بودن آن و حساسیت‌هایی که در این رابطه وجود داشت بود. تصور کنید در ۵۰ درصد از این فیلم سینمایی یک بازیگر در یک لوکیشن ایفای نقش می‌کند و روایت قصه در چنین شرایطی کار دشواری است.

*ساخت دلبری بستگی به نظر رضوی داشت

اشکذری اظهار داشت: به دلیل اینکه پیش از این با محمود رضوی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دلبری»، آشنا بودم این طرح را با او در میان گذاشتم او بعد از خواندن فیلمنامه پذیرفت که برای ساخت این فیلم با ما همکاری کند. اما واقعاً اگر جواب وی منفی بود این فیلم را به زمان دیگری موکول می‌کردم. در حقیقت محمود رضوی باعث شد، «دلبری» متوقف نشود. البته اینکه می‌گویم این فیلمنامه را کنار می‌گذاشتم بدین معنی نیست که دیگر آن را نمی‌ساختم بلکه در زمان دیگری که ذهنم آمادگی‌اش را داشت به سراغش می‌رفتم.

*ساخت «دلبری» همراه با ریسک بود

او همچنین گفت: مدت زمان فیلمبرداری شده برای فیلم سینمایی «دلبری» کمتر از یک ماه بود. فیلم سینمایی «دلبری»، جزو آثاری بود که کارگردان، تهیه‌کننده و حتی بازیگرها باید برای همکاری و ساخته شدن آن یک ریسک را می‌پذیرفتند چرا که در چنین فیلمنامه‌ای امکان کسالت و کندی ریتم برای مخاطب وجود دارد در نهایت «دلبری» با ریسک متولد شد. اما خدا را شکر در پایان وقتی به حاصل کار نگاه می‌کنم می‌بینم که این اتفاق نیفتاده است و کار ریتم مورد قبول را دارد.

این کارگردان در ادامه گفت: برای فیلم سینمایی «دلبری» احتمال از دست رفتن تماشاگر وجود داشت. اما آنقدر اتفاق‌های مختلف در درون قصه و فیلم وجود دارد که حس و حال خاصی را به وجود می‌آورد و اجازه نمی‌دهد مخاطب احساس خستگی کند. این شرایط در قسمت دوم فیلم تشدید می‌شود. هر کسی که فیلم می‌سازد علاقه دارد که فیلمش با مخاطب بیشترین ارتباط را پیدا کند. اما امیدوارم که در اکران بتوانیم به موفقیت‌های خوبی برسیم. دوستانی که با طیف‌های مختلف فکری به تماشای «دلبری» نشسته‌اند، فیلم را در مجموع دوست داشتند. سرمایه‌گذار اصلی فیلم سینمایی «دلبری» محمود رضوی است که در ادامه کار حوزه هنری در این امر سهیم شد.

*«دلبری» تلخ نیست اما شرایط ملتهب را تصویر کرده/ فیلم که مخاطب را به جلو هُل ندهد اثر خوبی نیست

زمانی که فیلمنامه «دلبری» را می‌نوشتم به هیچ  گروه، دسته و جناحی فکر نمی‌کردم اما «دلبری» در ارتباط با آدم‌هایی است که همه ما ایرانی‌ها نسبت به آنها ذهنیت داریم. اما واقعا فکر می‌کنم بعد از دیدن فیلم سینمایی «دلبری» مخاطب هنگام خارج شدن از سالن احساس امیدواری می‌کند و این می‌تواند یکی از تأثیرهای اصلی این فیلم بر مخاطب باشد. «دلبری» فیلم امیدوارکننده‌ای است. نمی‌توان گفت این فیلم فضای تلخی دارد اما می‌پذیرم که شاهد فضای ملتهبی در فیلم هستیم. اعتقادم بر این است که هر فیلم سینمایی که مخاطبش را امیدوار نکند و او را به جلو هُل ندهد، اثر خوبی نیست. البته این نظر من است و فکر می‌کنم آثاری از این دست مثبت نیستند.

*امیدوارم «دلبری» در کاخ دلبری کند

اگر قرار باشد برای این فیلم سینمایی هشتک‌گذاری کنم از همان کلمه دلبری استفاده می‌کنم که به نظرم جذابیت دارد. امیدوارم «دلبری» در کاخ جشنواره از منتقدان و اصحاب رسانه دلبری کند. البته در این میان می‌توان از کلمه امیدواری نیز استفاده کرد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین