تشویق ایستاده فیلمی با موضوع نژادپرستی در جشنواره ساندنس

تشویق ایستاده فیلمی با موضوع نژادپرستی در جشنواره ساندنس

فیلم «تولد یک ملت» با موضوع نژاد پرستی در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و تماشاگران برای دقایقی آن را به صورت ایستاده تشویق کردند.

خبرگزاری فارس: تشویق ایستاده فیلمی با موضوع نژادپرستی در جشنواره ساندنس

در روزهایی که موج اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا بالاخص صنعت سینمایی این کشور و مراسم‌های اسکار به اوج خود رسیده، فیلم جدیدی با موضوع نژادپرستی در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و مورد استقبال بسیار گرم حضار و تماشاگران قرار گرفت.

این فیلم که «تولد یک ملت» نام دارد، داستان زندگی یک برده سابق آفریقایی در آمریکا با نام «نت ترنر» است که در سال ۱۸۳۱ میلادی رهبری یک جنبش آزادی بخش آمریکایی آفریقایی را در ایالت ویرجینیا به عهده می‌گیرد و در این میان با رفتارهای و شکنجه‌های وحشیانه سفید پوست‌های آمریکایی روبرو می‌شوند.

فیلم «تولد یک ملت» که تماشاگران جشنواره ساندنس، عصر روز گذشته، برای دقایقی آن را به گرمی و در حالی که ایستاده بودند تشویق کردند، به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی «نت پارکر» ساخته شده است.

«پارکر» عصر روز گذشته به همراه ۴۰ دیگر از عوامل و بازیگران فیلم «تولد یک ملت» در جشنواره ساندنس حضور یافت.

«پارکر» در نشست پرسش و پاسخ متذکر شد، سیستم نژادپرستانه همچنان در جای خود باقی است و همچنان مردم را به فساد و نابودی می‌کشاند. میراث این سیستم هنوز با ما زندگی می‌کند.

وی افزود: آماده‌سازی و ساخت این فیلم هفت سال به طول انجامید. ساخت این فیلم به دلایل مختلف با سختی‌های بسیاری همراه بود. اولین مشکل ما، موضوع فیلم بود. هر گاه سر و کارمان به تاریخمان بالاخص در زمینه برده‌داری می‌افتاد همه چیز به طور ناامیدانه سختگیرانه می‌شود. سرمایه‌گذاران به من گفتند که مطمئن نیستند که این فیلم به اندازه کافی مخاطب داشته باشد. آنها گفتند که مردم سراسر دنیا علاقه‌ای به دیدن مردم رنگین پوشت در یک فیلم ندارند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین