رییس سازمان زنان و خانواده سوریه: ایران الگوی سوریه برای مقابله با آثار جنگ است

رییس سازمان زنان و خانواده سوریه: ایران الگوی سوریه برای مقابله با آثار جنگ است
هدیل اسمر، رییس سازمان زنان و خانواده سوریه گفت: بر اساس مطالعات خود دانستیم که ایران، الگوی مهمی برای سوریه است تا پس از اتمام جنگ، از تجارب این کشور برای تعیین استراتژی خود استفاده کنیم و با کمک آن آثار این بحران را بکاهیم.

خبرگزاری فارس: ایران الگوی سوریه برای مقابله با آثار جنگ است

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هدیل اسمر، رییس سازمان زنان و خانواده سوریه با ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ترکمان در این دیدار با یادآوری ایثار و ازخودگذشتگی مردم سوریه برای مقابله با دشمنان، مقاومت مردم سوریه را مقاومتی ماندگار در اذهان ایرانیان دانست و تأکید کرد که زنان سوری، نقش مهمی در تثبیت و خلق این مقاومت دارند.

وی گفت: در هر جامعه‌ای، رزمندگان را زنان تربیت می‌کنند. در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران هم زنان ایرانی همین نقش را ایفا کردند. بر همین اساس بود که امام خمینی (ره) فرمود: «از دامن زن مرد به معراج می‌رود». به همین دلیل باید عنوان کرد که مسئولیت شما به عنوان رییس سازمان زنان و خانواده سوریه، بسیار خطیر و مهم است.

ابراهیمی‌ترکمان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: وضعیت حاکم امروز سوریه از این جهت اسفناک است که غرب و کشورهای مدعی دموکراسی، اجازه تحقق دموکراسی در سوریه را نمی‌دهند و علاقمند نیستند که ملت سوریه، خود سرنوشت خودشان انتخاب کنند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت توجه به موضوع خانه و خانواده؛ به ویژه در کشورهای اسلامی گفت: در بسیاری از مناطق اروپا، شاهد فروپاشی بنیان خانواده هستیم و آسیب‌هایی که فروپاشی خانواده به زندگی برخی اروپایی‌ها وارد کرده، بسیار مشهود است؛ اما ما تابع فرهنگ اسلامی هستیم که در آن تأکید شده که بهشت زیر پای مادران است. در فرهنگ اسلامی، مادر و کیان خانواده، به عنوان یک امر مقدس شمرده می‌شوند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: نهادهای اجتماعی مانند سازمان زنان و خانواده سوریه، در آشنایی مردم این کشور با آموزه‌های اسلامی درباره خانواده، بسیار مؤثرند. بسیاری از این آموزه‌ها بارها در در دین اسلام مورد تأکید قرار گرفته‌اند. برای نمونه در قرآن ۱۲ آیه به موضوع روابط فرزند و پدر و مادر پرداخته شده است که ۱۱ آیه آن مربوط به سفارش پدر و مادر نزد فرزندان است.

وی افزود: در غرب فرزندان را از پدر و مادر جدا کرده‌اند که سبب شده ارتباط عاطفی در جوامع آنها قطع شود. در این حالت؛ انسانی که علاقه‌های عاطفی او قطع شده، ممکن است هر جرمی را مرتکب شود. این مشکل در حال حاضر و در جهان کنونی قابل مشاهده است؛ اما وضع کشورهای اسلامی در این خصوص نسبت به غرب بهتر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با بیان اینکه ایران و سوریه جزو کشورهای جوان محسوب می‌شوند، تأکید کرد: موضوع خانواده در کشورهای ما اهمیت بیش‌تری نسبت به کشوهایی دارد که دارای جمعیت پیر هستند. ایران در این زمینه، تجارب ارزشمندی دارد که آمادگی داریم در اختیار کشور سوریه قرار دهیم.

ابراهیمی‌ترکمان در پایان سخنان خود در این دیدار برای اتمام جنگ در سوریه و جاری شدن زندگی عادی در این کشور، ابراز آرزومندی کرد.

همچنین در این دیدار هدیل اسمر، رییس سازمان زنان و خانواده سوریه، با بیان اینکه بانوان سوری، نقش مهمی را در وضعیت کنونی سوریه به عهده دارند، گفت: سازمان زنان و خانواده سوریه، یک سازمان اجتماعی است که مسئولیت تمام مسایل مربوط به خانواده و اسکان زنان و اطفال آسیب‌دیده از جنگ را به عهده دارد و تمام پژوهش‌هایی که در سوریه و در این باره باید صورت بگیرد، جزو وظایف این سازمان است.

وی ادامه داد: بر اساس همین مطالعات خود و بررسی‌هایی که در ۵ سال گذشته داشتیم، دانستیم که ایران الگوی مهمی برای کشور ماست تا پس از اتمام جنگ، از تجارب ایران برای تعیین استراتژی خود بهره ببریم و با کمک آن آثار این بحران را بکاهیم.

هدیل اسمر افزود: امیدواریم در دیدارها و گفت‌وگوهای خود در ایران، بدانیم که این کشور چطور توانست با پشت سر گذاشتن بحران‌ها و مشکلات ناشی از جنگ، بنیان خانواده را در جامعه حفظ کند. همچنین می‌خواهیم از تجربیات ایران استفاده کنیم تا بعد از جنگ، خانواده و همسران شهیدان، بتوانند به زندگی عادی خود ادامه دهند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین