انفجار در مقر «احرار الشام»/تسلط ارتش سوریه بر «الشیخ مسکین»

انفجار در مقر «احرار الشام»/تسلط ارتش سوریه بر «الشیخ مسکین»

عدم تمایل اسد به پذیرش خواسته‌های آمریکا، کشته شدن ۲۰ تروریست در نشست حل اختلاف «النصره» و «احرارالشام»، تسلط کامل ارتش سوریه بر منطقه «الشیخ مسکین» و اظهارات پوتین مبنی بر اینکه روسیه قصد دخالت در امور سیاسی سوریه را ندارد، بخشی از مهمترین اخبار سوریه در روز گذشته است.

خبرگزاری فارس: انفجار در مقر «احرار الشام»/تسلط ارتش سوریه بر «الشیخ مسکین»/بی‌تمایلی اسد به پذیرش خواسته‌های آمریکا

تسلط کامل ارتش سوریه بر منطقه استراتژیک «الشیخ مسکین» در درعا، افزایش تعداد تلفات انفجار انتحاری در «حلب»، اعلام اینکه جنگنده‌های روسی طی ۳ روز گذشته ۴۸۴ هدف تروریستی را در سوریه منهدم کردند، انفجار در مقر «احرار الشام» و کشته شدن ۲۰ تروریست در نشست حل اختلاف «النصره» و «احرارالشام»، عدم تمایل اسد به پذیرش خواسته‌های آمریکا، اظهارات پوتین مبنی بر اینکه روسیه قصد دخالت در امور سیاسی سوریه را ندارد، اظهارات کری مبنی بر اینکه بشار اسد می‌تواند در انتخابات شرکت کند؛ اگر می‌توانید نگذارید پیروز شود، اظهارات پژوهشگر سوری مبنی بر اینکه دمشق با خیالی آسوده به ژنو ۳ می‌رود،درخواست لاوروف و کری برای تعیین هر چه زودتر زمان مذاکرات سوریه، اظهارات وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه متحدانمان در خلیج فارس کمک کافی برای مقابله با داعش نمی‌کنند، اظهارات چاووش اوغلو درباره اینکه معارضان میانه‌رو در سوریه تروریست نیستند، پیش‌بینی سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه از شکسته شدن محاصره نبل و الزهراء در آینده‌ای نزدیک، تاکید اتحادیه اروپا و ترکیه بر فوریت مذاکرات درباره بحران سوریه، گزارش ایندیپندنت درباره اینکه ترکیه بازنده اصلی مذاکرات صلح سوریه است، حمایت آلمان از همکاری بیشتر با مسکو برای حل بحران سوریه و اظهارات اولاند درباره اینکه هیچ تهدیدی فرانسه را در مبارزه با تروریسم دچار تردید نمی‌کند، بخشی از مهمترین اخبار سوریه در روز گذشته است.

تحولات میدانی

تسلط کامل ارتش سوریه بر منطقه استراتژیک «الشیخ مسکین» در درعا

منابع امنیتی سوریه از تسلط کامل ارتش بر منطقه مهم و استراتژیک «الشیخ مسکین» در ریف شمالی درعا خبر دادند.

انفجار در مقر «احرار الشام» در «حلب»

یک انفجار امروز در مقر گروه تروریستی «احرار الشام» رخ داد که در پی آن ۷ نفر کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.

تعداد تلفات انفجار انتحاری در «حلب» به ۲۴ کشته افزایش یافت

منابع بیمارستانی سوریه از افزایش تعداد تلفات انفجار انتحاری در شهر «حلب» به ۲۴ نفر خبر دادند.

جنگنده‌های روسی طی ۳ روز گذشته ۴۸۴ هدف تروریستی را در سوریه منهدم کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده های این کشور طی ۳ روز گذشته ۱۶۹ بار علیه مواضع تروریستها در سوریه به پرواز درآمدند و ۴۸۴ موضع آنها را نابود کردند.

۲۰ تروریست در نشست حل اختلاف «النصره» و «احرارالشام» در ادلب کشته شدند

عناصر تروریستی «جبهه النصره» و «احرارالشام» در منطقه «سلقین» در استان ادلب سوریه نشستی را برای پایان دادن به اختلافات خود برگزار کرده بودند که جنگنده‌های روس این محل را هدف قرار دادند و در پی آن ۲۰ تروریست کشته شدند.

تحولات سیاسی

بشار اسد در حال پیروزی در سوریه است/عدم تمایل اسد به پذیرش خواسته‌های آمریکا /روسیه توازن قوا در منطقه را دگرگون کرده

یک نشریه آمریکایی در گزارشی از پیروزی رییس جمهور سوریه در نبردجنگ علیه شورشیان و وجود اعتماد به نفس در وی برای ادامه نبرد خبر داد.

پوتین: روسیه قصد دخالت در امور سیاسی سوریه را ندارد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه میگوید که کشورش قصد دخالت در امور سیاسی سوریه را ندارد.

نقل قول جان کری: بشار اسد می‌تواند در انتخابات شرکت کند؛ اگر می‌توانید نگذارید پیروز شود

وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی که نشان‌دهنده عمق عقب‌نشینی این کشور از خواسته‌های اولیه علیه سوریه یعنی براندازی نظام این کشور و رفتن بشار اسد بود، به هیأتی از معارضان اعلام کرده است که آمریکا بیش از این نمی‌تواند کاری کند.

دمشق با خیالی آسوده به ژنو ۳ می‌رود/اسد بر حفظ اصول ملی سوریه تاکید دارد

پژوهشگر سوری تاکید کرد: دست برتر ارتش سوریه در صحنه میدانی و حمایت‌های سیاسی و نظامی متحدان آن موجب می‌شود که نظام دمشق با خاطر جمع در مذاکرات صلح ژنو ۳ حضور یابد.

لاوروف و کری خواستار تعیین هر چه زودتر زمان مذاکرات سوریه شدند

پس از آنکه برنامه پیشین برای برگزاری مذاکرات بین‌المللی درباره بحران سوریه در ژنو محقق نشد، امروز دوشنبه وزارت خارجه روسیه از درخواست سرگئی لاوروف و جان کری برای تعیین هر چه زودتر زمان تازه برای برگزاری این نشست خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا: متحدانمان در خلیج فارس کمک کافی برای مقابله با داعش نمی‌کنند

اشتون کارتر در مصاحبه‌ای خواستار کمک بیشتر متحدان آمریکا به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس برای مقابله با داعش شد و از حضور «پیاده‌نظام آمریکایی»‌ در صحنه‌های میدانی عراق و سوریه سخن گفت.

موگرینی: اتحادیه اروپا خواستار توقف جنگ در جنوب شرق ترکیه است/ چاووش اوغلو: معارضان میانه‌رو در سوریه تروریست نیستند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی مشترک با وزیر خارجه ترکیه در آنکارا حاضر شد و ضمن حمایت از تسریع روند پیوستن ترکیه به این اتحادیه بر ضرورت توقف جنگ در جنوب شرق ترکیه تاکید کرد.

محاصره نبل و الزهراء به زودی شکسته می‌شود/ترکیه برای کمک به داعش وارد جرابلس شد

سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه با تاکید بر قریب الوقوع بودن شکست حصر شهرک‌های شیعه‌نشین نبل و الزهرا در حومه شمالی حلب تاکید کرد که ترکیه برای مقابله با پیشروی‌های کنونی ارتش سوریه در محور الباب وارد جرابلس شده است.

تاکید اتحادیه اروپا و ترکیه بر فوریت مذاکرات درباره بحران سوریه

کمیسیون اروپا پس از نشست مشترک اتحادیه اروپا و ترکیه در آنکارا بیانیه‌ای صادر کرد که در بخشی از آن بر فوریت ازسرگیری مذاکرات جهت پایان دادن به بحران سوریه تاکید شده است.

ایندیپندنت: ترکیه بازنده اصلی مذاکرات صلح سوریه است

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت که گرچه انتظار می‌رود مذاکرات «ژنو» درباره سوریه، سازنده نباشد اما آن چه مشخص است، آنکارا بازنده مذاکرات سوریه است.

حمایت آلمان از همکاری بیشتر با مسکو برای حل بحران سوریه

وزیر دارایی آلمان با انتشار مطلبی در یکی از روزنامه‌های آلمان، همکاری با روسیه برای حل بحران سوریه و مهاجران را ضروری دانست.

اولاند: هیچ تهدیدی فرانسه را در مبارزه با تروریسم دچار تردید نمی‌کند

رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به انتشار ویدئوی جدید داعش با حضور عوامل حملات تروریستی مرگبار پاریس، اعلام کرد که هیچ تهدیدی فرانسه را در مبارزه با تروریسم دچار تردید نمی‌کند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین