افشای حضور نیروهای «دلتای» آمریکا در عراق

افشای حضور نیروهای «دلتای» آمریکا در عراق

یک افسر بازنشسته ارتش عراق و نیز نماینده ائتلاف همپیمانی ملی عراق از حضور نیروهای ویژه و خطرناک موسوم به «دلتا» در عراق خبر دادند.

خبرگزاری فارس: افشای حضور نیروهای «دلتای» آمریکا در عراق

 سرتیپ ستاد «طلال عبدالرحمن الحمدانی» افسر بازنشسته عراقی، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را به انجام جنایات وحشیانه علیه عراقی‌ها متهم کرد و از سوی دیگر، ائتلاف همپیمانی ملی عراق از دولت خواست تا درباره عملیات سری آمریکا در عراق توضیح دهد.

الحمدانی در این‌باره گفت: سیا مغز متفکر نیروهای آمریکایی سری است که اخیرا با نام «دلتا» وارد عراق شدند. این نیروها، بسیار خطرناکند و مامور حمله به اهدافی خاص هستند و تمام زخمی‌ها و اسرای هر عملیات را می‌کشند.

وی بدون اشاره به جزئیاتی مدعی شد که دولت آمریکا، اخیرا بنا به درخواست سیا، نیروهای دلتا را وارد عراق کرده تا ماموریتی محرمانه را در این کشور انجام دهند. شمار نیروهای دلتا زیاد نیست و این افراد در مناطق مسکونی در برخی از منازل مخفی می‌شوند. این نیروها برای هدف قرار دادن برخی شخصیت‌ها و انجام حملات وحشیانه، آموزش دیده‌اند. دولت عراق نیز از همین موضوع می‌ترسد زیرا این افراد ماموریت‌های مربوط به پاکسازی افراد را انجام می‌دهند. این نیروها، مدرن‌ترین تسلیحات و تجهیزات را در اختیار دارند و حتی هواپیماهای ویژه ناشناخته‌ای در اختیار آنهاست و تمامی تماسهای مخابراتی آنها ماهواره‌ای است.

از سوی دیگر «رسول الطائی» نماینده ائتلاف همپیمانی ملی عراق از دولت این کشور خواست تا درباره حضور نیروهای دلتا در عراق، توضیح دهد.

وی اعلام کرد: به راستی ماموریت این نیروهای در عراق چیست؟ ماموریت‌های محرمانه‌ای که اغلب نیروهای ویژه آمریکایی انجام می‌دهند، شامل ترور شخصیت‌های سیاسی، دینی، علما و شخصیت‌های فرهنگی است که با هدف شعله‌ور کردن فتنه طائفه‌ای انجام می‌شود و در پشت آن، اجرای طرح آمریکایی – اسرائیلی تجزیه عراق به ۳ بخش نهفته است.

روزنامه یو اس ای تودی در گزارشی به قلم «تام وندن بروک» در آذر گذشته نوشت: اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در کنگره از اعزام نیروهای ویژه آمریکایی به عراق خبر داده اما شمار این افراد را دقیقا اعلام نکرده است.

یک مقام بلندپایه دفاعی آمریکا -در حالی که خواست نامش فاش نشود- در گفتگو با یو اس ای تودی اعلام کرد این تیم ویژه شامل تحلیل گران اطلاعاتی و نیروهای عملیات ویژه می شود که مهارتهای خاصی در انجام حملات دارند. اغلب این نیروها شامل نیروی دلتای ارتش می‌شوند.

این درحالی است که حتی کتابی که چند ماه پیش در آمریکا چاپ شد، به وجود نیروهای دلتا که مامور ترور و پاکسازی افراد هستند، اعتراف دارد. در این کتاب که با عنوان،« حمله بی‌امان؛ تاریخ محرمانه فرماندهی عملیات ویژه مشترک» به نوشته «شان نیلور» منتشر شده‌، آمده است که نیروهای دلتا، برای حذف برخی از شخصیت‌های مورد نظر آمریکا، از بمب‌های دست‌ساز استفاده می‌کردند و این بمب‌ها را در جاده‌ها یا خودروهای افراد موردنظر جاسازی می‌کردند. تمامی این عملیات‌ها سری بود و حتی اف‌بی‌آی آنها را بررسی نمی‌کرد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین