سرپرست شبکه بهداشت و درمان ماهشهر خبر داد؛ افتتاح ۷ مرکز سلامت جامعه و ۱۴ پایگاه سلامت در ماهشهر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ماهشهر خبر داد؛ افتتاح 7 مرکز سلامت جامعه و 14 پایگاه سلامت در ماهشهر
سرپرست شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت: این شهرستان با افتتاح هفت مرکز سلامت جامعه و ۱۴ پایگاه بهداشت سلامت یکی از پیش‌روترین شبکه‌های دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در اجرای طرح تحول نظام سلامت به شمار می‌رود.

خبرگزاری فارس: افتتاح 7 مرکز سلامت جامعه و 14 پایگاه سلامت در ماهشهر

علیرضا قدری اظهار کرد: در راستای اجرای نظام تحول سلامت و در فاز نخست ارائه خدمات بهداشتی، هفت مرکز بهداشتی و درمانی و ۱۴ پایگاه خدمات سلامت ویژه افتتاح و راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: با افتتاح و راه‌اندازی این مراکز و پایگاه‌ها در مجموع ۲۴۲ هزار و ۱۰۰ نفر از ساکنان حاشیه شهر شهرستان بندر ماهشهر، شهر بندرامام خمینی (ره)، شهرک شهید رجایی و شهرک آیت‌الله طالقانی را زیر پوشش کامل این خدمات قرار می‌دهد.

قدری افزود: در پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی سلامت به ازای هر دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، یک مراقب سلامت در نظر گرفته شده که در مجموع ۶۰ نیروی کارشناس مراقب سلامت شامل ۵۵ نفر خانم و پنج نفر آقا از طریق فراخوان جمعیت هلال‌احمر استان، با برگزاری آزمون و اولویت بومی بودن جذب شده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح تاکنون ۱۴ میلیارد و ۲۶۰ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار هزینه کرده‌ایم.

وی در مورد اهمیت اجرای این طرح متذکر شد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی سلامت جامعه ماموریت یافته توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را مبتنی بر خدمات اولیه سلامت، محوریت پزشک خانواده و نظام ارجاع، خرید راهبردی خدمات و واگذاری امور تصدی‌گری طراحی و برنامه اجرایی آن را با اولویت بهره‌مندی مناطق کمتر توسعه‌یافته به ویژه روستا‌ها، حاشیه شهر‌ها و مناطق محروم تصویب و عملیاتی کند.

قدری اضافه کرد: معاونت بهداشت وزارت بر اساس تعهدات دولت یازدهم و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرح تحول حوزه بهداشت را با هدف دستیابی به ارتقای شاخص‌های سلامت، افزایش رضایت‌مندی گیرندگان خدمات و ارائه‌دهندگان خدمت، ارائه عدالت در سلامت از منظر دسترسی به خدمات و حفاظت مالی و بهبود کیفیت و کنترل خدمات سلامت طراحی کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر در پایان با تأکید بر توانمندسازی مردم با ترویج خودمراقبتی به عنوان یک رویکرد سلامت مبتنی بر مردم، اظهار کرد: اصلاح و بهبود سبک زندگی و ارتقای کیفیت زندگی و نیز پیش‌گیری اولیه و گسترش عدالت در سلامت از اهداف طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین