بازداشت ۶ نفر در فرانسه به ظن تلاش برای پیوستن به گروه‌های تروریستی در سوریه

بازداشت 6 نفر در فرانسه به ظن تلاش برای پیوستن به گروه‌های تروریستی در سوریه

دادستانی پاریس امروز از بازداشت ۶ نفر در حومه شهر لیون فرانسه به ظن تلاش برای پیوستن به گروه‌های تکفیری در سوریه خبر داد.

خبرگزاری فارس: بازداشت 6 نفر در فرانسه به ظن تلاش برای پیوستن به گروه‌های تروریستی در سوریه

دادستانی پاریس امروز ضمن تأیید خبر منتشره از سوی شبکه تلویزیونی BFMTV، از بازداشت ۶ نفر در نزدیکی شهر لیون فرانسه که در تلاش برای عزیمت به سوریه برای پیوستن به گروه‌های تروریستی تکفیری بودند، خبر داد.

بنابر اعلام دادستانی پاریس، این افراد صبح امروز بازداشت شدند.

طبق اطلاعات و آمار موجود تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی، حدود ۱۸۰۰ فرانسوی درگیر شبکه‌های تکفیری هستند که ۶۰۰ نفر از آنها در سوریه و عراق حضور دارند و ۲۵۰ نفر از آنها پس از عزیمت به این کشورها به فرانسه بازگشته‌اند.

فرانسه که همواره از حامیان تروریست‌های تکفیری بوده، هم‌اکنون با پدیده تروریسم تکفیری مواجه شده است.

بنابر اعلام دولت فرانسه، پدیده گسترش تمایل فرانسویان برای پیوستن به گروه‌های تکفیری طی ماه‌های گذشته به طور قابل توجهی افزایش داشته است و کشورهای غربی که خود تا پیش از این اقدام به تسلیح عناصر این گروه‌های تروریستی می‌کردند، هم‌اکنون از بیم بازگشت آنها به کشورهای متبوع خود و انجام اقدامات تروریستی، تدابیر ویژه‌ای را برای ممانعت آنها از ورود به کشورهایشان اتخاذ کرده‌اند.

به گفته کمیسر قضائی اتحادیه اروپا،تاکنون ۵ تا ۶ هزار اروپایی به گروه‌های تکفیری در سوریه که مشغول مبارزه با دولت بشار اسد هستند، پیوسته‌اند که بیش از ۱۵۰۰ نفر از این افراد را فرانسویان تشکیل می‌دهند.

کشورهایی نظیر فرانسه، بلژیک، هلند، دانمارک یا انگلیس بیشترین شمار نیروهای اروپایی عضو گروه‌های تکفیری را دارند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین