مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان خبر داد؛ استفاده ۹۶درصد مردم خوزستان از تلفن همراه اول

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان خبر داد؛ استفاده 96درصد مردم خوزستان از تلفن همراه اول
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: در استان خوزستان یک‌میلیون و ۲۰۰هزار نفر مشترک تلفن ثابت، ۶میلیون مشترک همراه اول، ایرانسل و رایتل هستند که از این تعداد ۴میلیون و ۶۰۰ سیم کارت فعال است.

خبرگزاری فارس: استفاده 96درصد مردم خوزستان از تلفن همراه اول/ 4میلیون و 600 سیم‌کارت در استان فعال است

علیرضا ملکی جهان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پروژه‌های سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان بمناسبت دهه مبارک فجر روز دوشنبه ۱۹ بهمن با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خوزستان به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی تصریح کرد: روز دوشنبه ۱۹بهمن ماه سال جاری با حضور مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستای سدین یک، ۲و ۳ از توابع شهرستان شیبان۵ پروژه با اعتبار ۶۷۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری در زمینه ارتباطات سیار، همراه اول، ایرانسل و رایتل افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: با افتتاح این پروژه‌ها به یک‌هزار و۷۱۷ روستای بالای ۲۰خانوار اینترنت پرسرعت واگذار می‌شود و ۲هزار و ۴۰۰روستا مابقی استان تا پایان نیمه ۹۵ اینترنت آن‌ها پوشش داده می‌شود.

ملکی جهان با بیان اینکه این سه روستای سدین بصورت متمرکز دارای ۱۰۰خانوار هستند بیان کرد: در قالب افتتاح این پروژه‌ها پروژه پزشکی از راه دور به منظور ارائه خدمات پزشکی از راه دور همچنین آموزش از راه دور برای کسانی که فرصت آموزش از طریق فضای مجازی را دارند افتتاح می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان خاطرنشان کرد: در استان خوزستان یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر مشترک تلفن ثابت، شش میلیون مشترک همراه اول، ایرانسل و رایتل داریم که از این تعداد ۴میلیون و ۶۰۰ سیم کارت فعال است.

این مسئول با اشاره به ظرفیت نفوذ ۴۶درصدی تلفن همراه اول و ۴۲ درصدی ایرانسل در استان خوزستان تصریح کرد: در استان خوزستان به ازای هر ۱۰۰نفر ۴۲ نفر از تلفن همراه اول بهره می‌برند یعنی به طور میانگین ۹۶درصد مردم استان از تلفن همراه اول بهره می‌برند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان با بیان اینکه صدور پروانه خدمات پیشخوان از شهریورماه امسال توسط استان صورت گرفت خاطر نشان کرد: تمام پرونده‌های غیر کنوانسیون در خلیج فارس و اروند، در راستای تمرکز زدایی و ارجاع فعالیت‌ها به مناطق، توسط این سازمان انجام شد.

ملکی جهان اظهار داشت: در حال حاضر هفت شرکت از شرکت‌های FCP در زمینه ارائه خدمات اینترنتی، تلفن ثابت و همراه اول در استان خوزستان فعال شده است.

وی هدف از فعال شدن شرکت‌های FCP کاهش شکاف دهی دیجیتالی بین مناطق روستایی و شهری است و افزود: از ابتدای سال جدید هر مشترک می‌تواند به منظور افزایش آنتن دهی و از طریق سرویس مجازی از یک شبکه به شبکه دیگر منتقل شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان در ادامه به خدمات عام اجباری تحت عنوان USO اشاره کرد و تاکید کرد: دولت موظف است به تمام مناطق محروم خدمات مخابراتی ارائه دهد.

این مسئول تصریح کرد: در قالب خدمات عام اجباری به تمام روستای زیر۱۰خانوار در استان می‌بایست یک تلفن عمومی و بالای ۱۰ خانوار سرویس تلفن خانگی و برای روستاهای بالای ۲۰خانوار اینترنت پرسرعت با حداقل ۵۱۲گیگابایت بر ثانیه داده شود.

ملکی جهان تاکید کرد: آخرین فناوری خدمات اینترنتی ۴G در بحث وای‌فای و موبایل برای یک درصد از مشترکین هزینه‌ای معادل ۵۰۰میلیارد ریال برای دولت در بر دارد.

وی بابیان اینکه پوشش سیگنال در شبکه همراه اول بسیار مهم است اظهار داشت: شبکه همراه اول به ازای هر کیلومتر که نتواند موبایل را پوشش دهد ۵۰۰میلیون تومان جریمه خواهد شد.

ملکی جهان در پایان یادآور شد: از آنجایی که یکی از اهداف دولت الکترونیک چابک سازی و کوچک سازی همچنین واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی است حمایت جدی از بخش خصوصی و توسعه زیرساخت‌های شبکه از اهداف مهم ما است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین