یکی از فرماندهان میدانی شهرک «نبل»: عملیات نبل و الزهراء ثابت کرد ارتش سوریه قدرت آزادسازی هر منطقه‌ای را دارد

یکی از فرماندهان میدانی شهرک «نبل»: عملیات نبل و الزهراء ثابت کرد ارتش سوریه قدرت آزادسازی هر منطقه‌ای را دارد
یکی از فرماندهان میدانی شهرک «نبل» تاکید کرد که عملیات شکست محاصره نبل و الزهراء ثابت کرد، ارتش سوریه قدرت آزادسازی هر منطقه‌ای را در کشور دارد.

خبرگزاری فارس: عملیات نبل و الزهراء ثابت کرد ارتش سوریه قدرت آزادسازی هر منطقه‌ای را دارد

یک فرمانده ارشد میدانی سوی معروف به «اسد نبل» (شیر نبل، شهرک شیعی آزاد شده به دست نیروهای سوریه) شکست محاصره دو شهرک شیعه نشین «نبل و الزهراء»، در ریف شمالی حلب را به معنای فروپاشی کامل گروه‌های مسلح تروریستی در شمال حلب و به خصوص شهرک «مایر» شمرد.

این فرمانده میدانی سوری تصریح کرد: پس از شکست محاصره نبل و الزهراء ارتش سوریه و نیروهای متحد ثابت کردند، توان و قدرت آزادسازی و شکستن محاصره هر منطقه‌ای در سوریه را دارند.

منبع مذکور افزود: اطلاعات به دست آمده از فروپاشی صفوف گروه‌های مسلح و فرار آنها به خاک ترکیه حکایت دارد و روند تحولات جاری در این مناطق مژده تحولات ایجابی به سود مردم این مناطق را می‌دهد.

شیر نبل تصریح کرد: با وجود سه سال و نیم محاصره شهرک‌های نبل و الزهراء اما هیچگاه صدای ناله و استغاثه اهالی این شهرک‌ها به گوش نرسید، بلکه بالعکس هرچه در این مدت شنیده شده، صدای استغاثه‌های گروه‌های مسلح تروریستی است که برای جلوگیری از فروپاشی خواستار کمک دیگر گروه‌ها شده بودند.

این فرمانده ارشد میدانی سوری با بیان اینکه گروه‌های تروریستی چنان شکست مهلکی در نبل و الزهراء متحمل شدند که فرصت عقب کشیدن اجساد عناصر خود را از میدان نبرد به دست نیاوردند، گفت: آنها حتی زخمی‌های خود را هم به حال خود رها کرده و به صورت جمعی به سمت ترکیه فرار کردند.

وی افزود: اکنون پس از ورود ارتش و نیروهای متحد به نبل و الزهراء شاهد حملات خمپاره‌ای پراکنده گروه‌های مسلح علیه این شهرک‌ها بودیم و انتظار می‌رود، حملاتی انتحاری با استفاده از خودروهای بمبگذاری شده نیز صورت گیرد.

این منبع آگاه میدانی سوری تصریح کرد: اطلاعاتی وجود دارد که تاکید می‌کند، احتمالا گروه‌های مسلح اقدام به اعزام زنان انتحاری حامل کمربندهای انفجاری به داخل نبل و الزهراء کنند، به همین منظور نیروهای مستقر در این دو شهرک تدابیر لازم برای مقابله با چنین حملاتی را اتخاذ کرده‌اند.

در خصوص اقدام احتمالی ترکیه در زمینه دخالت نظامی در شمال سوریه نیز این منبع آگاه سوری گفت: اگرچه آنکارا اظهاراتی در این خصوص داشته اما به نظر نمی‌رسد، این گفته‌ها را عملی کند، علاوه بر اینکه نیروی هوایی روسیه به صورت مستمر در منطقه حضور دارد و تحولات میدانی را به دقت رصد می‌کند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین