رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز: دانشگاه چمران حتی جزء ۱۰ دانشگاه اول کشور نیست

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز: دانشگاه چمران حتی جزء 10 دانشگاه اول کشور نیست
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: به نظر من هنوز برنامه مدونی برای ارزیابی رتبه علمی دانشگاه‌ها وجود ندارد و آنچه اکنون بر اساس آن رتبه دانشگاه مشخص می‌شود قابل استناد نیست.

خبرگزاری فارس: دانشگاه چمران حتی جزء 10 دانشگاه اول کشور نیست / برخی پارامتر‌ها تعیین رتبه علمی دانشگاه‌ها مناسب نیست

غلام‌حسین خواجه پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس دانشگاه شهید چمران در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد اظهار کرد: در روز دوشنبه این هفته همایشی به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس دانشگاه چمران با حضور وزیر علوم و تحقیقات و فناوری، رؤسای سابق دانشگاه، و کارکنان بازنشسته و کنونی دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: دانشگاه شهید چمران به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه استان رسالت علمی خود را در زمینه توسعه استان به نحو مطلوب انجام داده لذا انتظار می‌رود در برگزاری همایش شصتمین سالگرد تاسیس دانشگاه تمام مسئولین استان این مرکز علمی را مورد حمایت خود قرار بدهند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به حضور وزیر علوم در روز همایش ابراز امیدواری کرد: به منظور جبران عقب‌ماندگی دانشگاه شهید چمران بودجه دانشگاه مورد اصلاح و بهبود قرار بگیرد و نگذارند یکی از موتور‌های محرکه توسعه استان آسیب ببیند.

وی ادامه داد: دانشگاه شهید چمران اهواز نقش علمی خود را با توجه به سیاست‌های کلی نظام در علم و با توجه به قانون اهداف وزارت علوم و تحقیقات و فناوری انجام داده بنابراین بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود در برنامه پنج ساله ششم توسعه عقب‌ماندگی‌های خود را جبران کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه شهید چمران از دانشگاه‌های بزرگ و معتبر کشور است تاکید کرد: متاسفانه این دانشگاه در زمان جنگ تحمیلی به دلیل اینکه در اختیار رزمندگان بود هیچ‌گونه فعالیت علمی نداشت و این عامل نقش مهمی در عقب‌ماندگی دانشگاه داشت.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه دانشگاه شهید چمران جزء ۱۰ دانشگاه اول کشور هم نیست گفت: البته برخی پارامتر‌ها به منظور تعیین رتبه علمی دانشگاه‌ها مناسب نیست.

وی ادامه داد: هنوز برنامه مدونی برای ارزیابی رتبه علمی دانشگاه‌ها وجود ندارد و آنچه اکنون بر اساس آن رتبه دانشگاه مشخص می‌شود قابل استناد نیست.

این مسئول تصریح کرد: دانشگاه شهید چمران در حال حاضر ۱۶ هزار دانشجو دارد که از این تعداد ۵ هزار نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی، یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در مقطع دکتری تخصصی، ۴ هزار نفر در مقطع ارشد و ۵۷۰ نفر هیئت علمی هستند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر در مقطع کار‌شناسی ۵۶ رشته، در مقطع کار‌شناسی‌ارشد ۱۲۳ رشته و در مقطع دکترا ۷۰ رشته ارائه می‌شود.

وی با ابراز تاسف از زمین‌خواری‌های اخیر و تصرف صورت گرفته در زمین دانشگاه چمران اهواز خاطرنشان کرد: برخی زمین‌خواران در پی تصرف غیرقانونی زمین‌های دانشگاه بودند که با مقاومتی که مسئولان دانشگاه از خود نشان دادند نگذاشتند یک وجب از زمین دانشگاه به دست آنها بیفتد.

خواجه یادآور شد: قسمتی از زمین دانشگاه به صورت قانونی و به منظور توسعه زیرساخت‌های شهری و عبور قسمتی از پل پنجم از دست دانشگاه خارج شد که آن قسمت خارج شده مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین