مدیرکل شیلات خوزستان اعلام کرد؛ افزایش گسترده گونه وحشی و مخرب ماهی تیلاپیا در منابع آبی خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان اعلام کرد؛ افزایش گسترده گونه وحشی و مخرب ماهی تیلاپیا در منابع آبی خوزستان
مدیرکل شیلات خوزستان از افزایش گسترده ماهی وحشی تیلاپیا در منابع آبی و تالاب‌های این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: افزایش گسترده گونه وحشی و مخرب ماهی تیلاپیا در منابع آبی خوزستان

نبی‌ا… خون‌میرزایی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: شیلات خوزستان برنامه‌های خوبی برای پرورش ماهی‌های خوراکی در سطح شهرهای مختلف استان در دستور کار خود دارد و از سرمایه‌گذاران این بخش حمایت جدی می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر مجتمع‌های بزرگ پرورش ماهی در شهرهای مختلف استان همچون اهواز، آبادان و خرمشهر و همچنین شهرهای شمالی مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه به گسترش مجتمع‌های پرورش میگو در مناطق جنوبی به ویژه چوئبده و اروندکنار اشاره کرد و گفت: مجتمع پرورش میگو در بندر چوئبده با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریال در اراضی شوره‌زار منطقه راه‌اندازی شد و تاکنون عملکرد خوبی در تکثیر و تولید گونه‌های مختلف میگو و صادرات این محصول به کشورهای مختلف داشته است.

میرزایی خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از یک هزار و ۳۰۰ تن میگوی پرورشی در این مجتمع نیمه‌فعال تولید شده است که این رقم با وجود مشکلات موجود در بحث تولید این محصول، قابل توجه است.

وی در ادامه یکی از مشکلات جدی در بحث صنعت پرورش و تولید ماهی را رشد فزاینده گونه وحشی ماهی تیلاپیا عنوان کرد و اظهار داشت: ماهی تیلاپیا یک ماهی خوراکی و مورد علاقه مردم است اما نوع وحشی آن باعث تخریب زیست‌محیطی و نابودی گونه‌های مختلف میگو و ماهی شده است.

وی ادامه داد: شیلات مشکلی با دادن مجوز پرورش این گونه آبزی در مجتمع‌های پرورش ماهی ندارد و حتی در این خصوص مجوزهایی نیز داده است اما گونه وحشی آن باعث تلف شدن انواع ماهی و میگو در منطقه شده است.

مدیرکل شیلات خوزستان در خصوص جبران خسارت وارد شده تصریح کرد: تاکنون هیچ هزینه‌ای برای جبران خسارت وارد شده به تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان آبزیان داده نشده است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین