حملات خمپاره‌ای ترکیه به شمال سوریه؛ ۲ نفر از کُردها کشته شدند

حملات خمپاره‌ای ترکیه به شمال سوریه؛ ۲ نفر از کُردها کشته شدند

منابع رسانه‌ای غربی خبر دادند که در حملات خمپاره‌ای ترکیه به شمال سوریه، حداقل ۲ نفر از نیروهای کُرد سوری کشته شدند.

خبرگزاری فارس: حملات خمپاره‌ای ترکیه به شمال سوریه؛ ۲ نفر از کُردها کشته شدند

منابع رسانه‌ای از ادامه حملات خمپاره‌ای ترکیه به مواضع کردهای سوری در شمال سوریه خبر می‌دهند.

یکی از فرمانده‌هان یگان ویژه «صقور الصحراء» ارتش سوریه اعلام کرد که نیروهای ارتش ترکیه نیمه شب گذشته مواضع ارتش را در روستای «عالیه» واقع در استان «لاذقیه» هدف قرار دادند.

این دومین بار است که طی دو هفته گذشته ترکیه مواضعی در خاک سوریه در شمال استان لاذقیه را در کمک به گروه‌های تروریستی هدف قرار می‌دهد.

یگان‌های پشتیبانی مردمی کُرد سوریه(YPG) هم روز گذشته خبر داد که نیروهای ترکیه پایگاه هوایی مینگ و روستایی در حلب را که کردهای سوری اخیراً آن را تصرف کرده بودند بمباران کردند.

نخست‌وزیر ترکیه روز شنبه (دیروز) اعلام کرد که نیروهای ترکیه مواضع یگان‌های پشتیبانی مردمی کُرد (YPG) در شمال سوریه را در یک اقدامی تلافی‌جویانه هدف قرار دادند.

«احمد داووداوغلو» گفت: «اقدامات تلافی‌جویانه علیه نیروهایی که در داخل و حومه منطقه اعزاز یک تهدید به حساب می آیند، در چارچوب قوانین تعامل صورت گرفته است».

امروز یکشنبه خبرگزاری رویترز به نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داده که حملات ترکیه به مواضع کردهای سوری برای دومین روز متوالی ادامه دارد.

دیدبان اعلام کرده که در دومین روز حملات خمپاره‌ای ترکیه به مناطقی تحت کنترل کردها در شمال سوریه دو تن از نیروهای کرد کشته شدند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین