آغاز موج نظرسازی برخی رسانه‌های خاص در خوزستان

آغاز موج نظرسازی برخی رسانه‌های خاص در خوزستان

هم‌زمان با نزدیک‌ شدن به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند، آنچه که در این بین سئوال‌برانگیز شده، موج‌سواری انتخاباتی برخی سایت‌های خاص و برنامه‌ریزی گسترده برای نظرسازی به نفع یک جریان خاص است.

خبرگزاری فارس: آغاز موج نظرسازی برخی رسانه‌های خاص در خوزستان/تکاپوی سایت‌های تک نفره برای موج‌سواری انتخاباتی

این روز‌ها فضای اکثر استان‌های کشور انتخاباتی شده و اکثر نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات محفلی و غیررسمی را به شکل جدی آغاز کرده‌اند.

انتخابات امسال با انتخابات‌های گذشته در بحث تبلیغاتی تفاوتی‌هایی را از لحاظ محتوای تبلیغاتی به خود دیده و آن استفاده از فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی و همچنین سایت‌های خبری است.

به طوری که در حال حاضر و به شکل روزافزونی بر تعداد کانال‌های تبلیغاتی در شبکه اجتماعی تلگرام و همچنین واتساپ افزوده شده است.

اکثر مردم از دعوت شدن ناخواسته در کانال‌ها و یا گروه‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی همچون واتساپ در تعجب هستند.

اما آنچه که در این بین نگران‌کننده است ظهور برخی سایت‌هایی است که تا دیروز هیچ فعالیت جدی از آن‌ها احساس نمی‌شد.

این سایت‌ها این روز‌ها برای بعضا خودشیرینی انتخاباتی و همچنین بهره‌مندی از منافع مادی! به شیوه نوینی از تبلیغات برای افراد و جریان خاص روی آورده‌اند و آن نظرسازی تحت عنوان نظرسنجی است.

این سایت‌های وابسته به جریان افراطی اصلاح‌طلب که بعضا به صورت تک نفره مدیریت می‌شوند با برگزاری نظرسنجی‌های ساختگی به شکل خاصی به دنبال انحراف افکار عمومی و حتی افزایش اعتماد به نفس نامزدهای مورد حمایت خود هستند.

آنچه که در این شیوه نوین نظرسازی این سایت‌ها طنزآمیز است اعلام روزانه نتیجه نظرسازی است به طوری که هر روز و با استفاده از گروه‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی تلگرام و واتساپ نتیجه نظرسازی خود را به خورد افکار عمومی می‌کنند.

آنچه که بایستی در این مقطع حساس همه گروه‌ها و به ویژه افکار عمومی مدنظر قرار دهند بی‌توجهی به این‌گونه جریان‌سازی کاذب سایت‌هاست.

به هر حال با توجه به فضای غالب در انتخابات پیش‌‌رو، تکاپو و پازدن ته مانده‌های جریان افراطی امری طبیعی است به ویژه آنکه با دیدن بی‌اعتنایی مردم در روزهای آینده و به ویژه در روز انتخابات دامنه نظرسازی و جریان‌سازی خیالی این‌گونه سایت‌های تک نفره بیش از پیش دیدنی خواهد بود.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین