کنگره ملی علوم خاک ایران هشتم بهمن در اهواز برگزارمی شود

کنگره ملی علوم خاک ایران هشتم بهمن در اهواز برگزارمی شود

دبیر سیزدهمین کنگره ملی علوم خاک ایران گفت: این کنگره هشتم تا دهم بهمن امسال با حضور معاون جهاد کشاورزی و مهمانان خارجی در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود.
ˈاحمد لندیˈ دوشنبه در جمع خبرنگاران در دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: آیین افتتاح کنگره در دانشکده علوم و مراسم های بعدی در پنج بخش در محل دانشکده کشاورزی برگزار می شود.
این استاد دانشگاه افزود: به منظور برگزاری کنگره ملی علوم خاک ایران، حدود یک هزار و ۷۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد که پس از داوری یک هزار و ۳۵۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: از این تعداد حدود یک هزار و ۲۵۰ مقاله در کنگره ارائه می شود که ۱۵۰ مقاله به صورت شفاهی در پنج نوبت و بقیه به صورت پوستر است.
لندی با اشاره به این که مقالات در ۱۱ محور توسط محققان و استادان دانشگاه ارائه شده است گفت: مقالات پذیرفته شده مرتبط با محیط زیست(آلودگی های آب و خاک)، مدیریت خاک (فرسایش و حفاظت)، تغذیه گیاهان، محورهای مرتبط با کارآفرینی در بخش کشاورزی و تسهیلات بانکی در رشد بخش کشاورزی هستند.
دبیر این کنگره به برگزاری کارگاه های آموزشی به عنوان برنامه های جنبی اشاره کرد و گفت: سه کارگاه آموزشی شامل دوکارگاه در خصوص محاسبات آماری علوم کشاورزی و یک کارگاه در خصوص استفاده از تصاویر ماهواره ای در ریزگردها پیش بینی شده است.
وی افزود: بازدید از شرکت توسعه نیشکر و شهرهای آبادان و خرمشهر نیز از جمله برنامه هایی است که برای این کنگره تعیین شده است.
لندی اظهارداشت: چهار میهمان خارجی از کانادا، استرالیا و ایتالیا، سه سخنران کلیدی در روز اول و معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در این کنگره حضور دارند.
دبیر کنگره افزود: ۱۱ سازمان در برگزاری این کنگره مشارکت داشتند و انتظار می رود حدود ۸۰۰ نفر در روز افتتاح حضور به هم رسانند.
وی در خصوص تمایزات این کنگره گفت: در بخش های ارائه مقالات در کنگره های قبلی سخنران کلیدی وجود نداشت در حالی که در این کنگره ۲۲ سخنران کلیدی حضور دارند.
لندی تصریح کرد: این کنگره از نظر سیستم اطلاع رسانی، داوری و بررسی مقالات نسبت به کنگره های قبلی ارتقا یافته است.
دبیر کنگره افزود: همچنین مقالات پوستری به صورت الکترونیکی برای کنگره ارسال می شود.
وی با اشاره به پیشنهاد کرد: کنگره ملی علوم خاک ایران به دلیل داشتن متقاضی خارجی به صورت بین المللی برگزار شود .

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین