یکصد میلیارد ریال برای ایمنی راه های خوزستان اختصاص یافت

یکصد میلیارد ریال برای ایمنی راه های خوزستان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از اختصاص یکصد میلیارد ریال در زمینه ایمنی راه های این استان خبر داد.
نصرالله دهقانیˈ دوشنبه دراین باره اظهار کرد: امید می رود این اعتبار که در سفر اخیر رییس جمهوری به خوزستان اختصاص یافت در سال جاری ابلاغ شود تا بتوان اقدام های لازم در جهت افزایش ایمنی راه ها را انجام داد.
وی افزود: توانایی، پتانسیل ها و سرمایه هایی که در خوزستان وجود دارد بر کسی پوشیده نیست؛ چرا که این استان دارای بنادر زیادی است و ۷۰ درصد جمعیت کشور در نیمه غربی، جنوب و جنوب غربی و در پسکرانه بنادر سکونت دارند و ظرفیت تخلیه و بارگیری از بنادر به مراکز مختلف کشور بیش از ۸۰ میلیون تن پیش بینی شده است.
دهقانی اضافه کرد: در زمان حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری از بنادر خوزستان ۴۰ میلیون تن است که ۳۵ میلیون تن از طریق جاده و تنها پنج میلیون تن دیگر از طریق ریلی جابجا می شوند و عمده مشکلی که در استان با آن مواجه هستیم و موجب تصادفات و همچنین فرسوده شدن جاده ها می شود نیز این است که بار در این بخش را جاده ها به دوش می کشند.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در عین حال گفت: از محل فروش سهام شرکت فولاد خوزستان سهمی به راه و شهرسازی اختصاص می یابد.
وی افزود: شاید بزرگترین خدمت در جهت توسعه استان و به دنبال آن توسعه کشور، رفع مشکلات گلوگاه اندیمشک به سمت دورود و اراک و همچنین دو خطه کردن خطوط ریلی باشد.
دهقانی ادامه داد: در بخش مسکن نیز همه از وضعیت مسکن مهر آگاه هستند؛ در استان خوزستان از ابتدا نوعی هم گرایی و هم دلی در این بخش وجود داشت و ساخت ۱۱۴ هزار واحد مسکن مهر در استان آغاز شد که ۵۰ درصد از این تعداد به نتیجه رسید و ۳۰ درصد از این واحدها دچار مشکل است که به حمایت مجدد از سوی شهرداری ها، فرمانداران و همه مدیران نیاز دارد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین